دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک کارشناس فاضلاب: شهرداری بیش‌تر به فکر کیفیت معابر است

یک کارشناس فاضلاب با بیان اینکه متاسفانه شهرداری چندان به حساسیت اجرای پروژه فاضلاب واقف نیست، گفت: به نظر می‌رسد که این ارگان به عنوان متولی شهر بیش‌تر به دنبال تمیزی خیابان‌ها و کیفیت معابر است.
کد خبر : 57659

فرید سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه خوشبختانه از سال 92 به بعد کارگاه‌های پیمانکاری فاضلاب برای افزایش ضریب ایمنی و جلوه بهتر نمای شهر با پنل‌هایی محل اجرا پروژه را محصور می‌کنند، افزود: بهره‌برداری از پروژه فاضلاب تا زمان وجود شبکه‌های فاضلاب ادامه دارد اما باید تلاش کنیم تا عمر مفید در نظر گرفته شده برای شبکه‌های فاضلاب را افزایش دهیم.


وی تصریح کرد: بخشی از امدادرسانی شبکه‌های فاضلاب به عملیات اجرایی پروژه‌های سایر ارگان‌ها باز می‌گردد، تصریح کرد: به عنوان مثال جاگذاری کابل‌های مخابرات، احداث پل، حفاری برای احداث ساختمان‌ها موجب گرفتگی یا شکستگی لوله‌های فاضلاب می‌شود و این موارد زیان‌های تحمیل‌‌شده از سوی دیگران به پروژه‌ها محسوب می‌شود.


سپهوند ادامه داد: البته بخشی از خرابی‌ها نیز ناشی از بی‌کیفیت اجرا کردن شبکه و بخش کوچکی هم به پایین بودن فرهنگ استفاده از تاسیسات فاضلاب باز می‌گردد.


کارشناس طرح‌های نظارتی شرکت مهندسین مشاور پارس ‌آب تدبیر درباره هزینه‌های انشعاب فاضلاب برای هر مشترک اضافه کرد: هزینه خرید انشعاب برای هر مشترک و بهره‌بردار حدود یک میلیون تومان است.


وی تاکید کرد: در مناطق 1 تا 4 آبفای تهران به علت بالا بودن میزان حوادث در شبکه به جای بهره‌برداری بیش‌تر کار امدادرسانی و رفع حادثه انجام می‌دهیم.


این کارشناس آب و فاضلاب اظهار کرد: در این منطقه اگرچه تجهیزات بهره‌برداری و منابع انسانی کافی وجود دارد، به علت بالا بودن آمار حوادث امدادی و شکستگی و گرفتگی شبکه به اصل موضوع یعنی بهره‌برداری نمی‌رسیم.


سپهوند با بیان اینکه دو کارفرما مدیریت شبکه‌های فاضلاب در تهران را بر عهده دارند، گفت: کارفرمایی شبکه‌های با قدمت بیش از 20 سال بر عهده شرکت آب و فاضلاب و شبکه‌های تازه تاسیس بر عهده شرکت فاضلاب تهران است که بر این اساس 30 درصد شبکه‌ها تحت نظر شرکت فاضلاب تهران هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب