کمبود سرویس بهداشتی مشکل همیشگی شهر تهران است/شهردار تهران سهم حمل و نقل عمومی را به پلازا اختصاص میدهد
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص «مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژههای (پیوند و پهنههای مجاور بزرگراه امام علی (ع) - خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و پل باغ آیت الله هاشمی واقع در منطقه ۲ شهرداری تهران» اظهار کرد: این پروژهای است که میخواهند روی اتوبان را سقف بزنند و قصد دارند از شورا مجوز دریافت کنند که در حال ساخت آن هستند و این در حالی است که این اقدام در شرایطی است که پروژه را به مناقصه گذاشته و پیمانکار بخشی از آن را آغاز کرده باشد.
وی در ادامه به موضوع پلازاهای شهری اشاره کرد و گفت: شهردار تهران علاقه زیادی به پلازا دارند و در حال حاضر پارکینگ اتوبوسرانی میدان تجریش را تبدیل به پلازا میکند و از سهم حملونقل عمومی گرفته و به پلازا اختصاص میدهند. آنقدر در شهر ما مشکلات و پروژههای اولویتدار محور محلات داریم که به یکباره تبدیل به پروژهای مثل برج میلاد میشود که عنوان کردند که یک قالب لغزنده داریم و آن را برج بسازیم.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص برخی از مشکلات پایتخت عنوان کرد: پله برقیهای مترو و پلهای هوایی بخشی از مشکلات شهر است. ما وقتی به شورا آمدیم عنوان کردیم برخی از نقاط مهم شهر مشکل ترافیکی دارد؛ بیش از ۱۰۰ نقطه بود که عنوان کردیم اگر ۲۷ مورد آن را رفع کنیم ۸۰ درصد مشکلات ترافیکی حل میشود ولی هیچ کدام از اینها را در اولویت قرار نگرفته و بعد به یکباره میخواهند وسط اتوبان امام علی و نیایش سقف بزنند.
هاشمی ادامه داد: این دو پروژه روی هم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان است و پروژه با این قرارداد تمام نمیشود و سبکی هم که به شورا آمده هم سبک درستی نیست که شهرداری در ارتباط با پروژه تصمیم گرفته و صرفاً به این خاطر که رقم قرارداد بالا است آن را به شورا آورده است و به این معنی است که جزو اختیارات ما بوده و شما کارهای نیستید.
وی افزود: این تنها یک تصویب قراردادی نیست؛ اگر جزو اختیارات آنها بوده که بروند و انجام دهند و اگر نبوده باید پروژه را به شورا بیاورند. من خاطرم هست که پروژه پل صدر و نیایش به همین شکل شروع شد و بعد پروژهای چند میلیاردی جزو پروژههای خودرومحور شهر قرار گرفت؛ با پروژهای کوچک تجهیز کارگاه شروع شد و سپس تبدیل به پل نیایش با چند هزار میلیارد هزینه شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: شاید بعدها کارشناسی شود و عنوان شود که این پروژه برای شهر اولویت داشته اما روش، روش درستی نیست که به بهانه امضای قرارداد، امضای پروژهها را هم از ما بگیرند و پس از آن ما باید پاسخگوی پروژههای غیراولویتدار باشیم. در شرایطی که حتی در کل شهر مشکل دستشویی داریم این کار، اقدامی درستی نبوده و باید به آن با دید بهتری پرداخته شود.
انتهای پیام/۴۱۰۵
انتهای پیام/