دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 09:50

معاون پژوهش واحد پرند: خودبینی مانع از تفکر جمعی و باعث عقب‌ماندگی کشور می‌شود

معاون پژوهش و فناوری واحد پرند از نظم به عنوان عامل پیشرفت در تدبر و تفکر یاد کرد و گفت: خودبینی و غرور در جامعه مانع از تفکر جمعی می‌شود و این باعث عقب‌ماندگی کشور خواهد شد.
کد خبر : 55986

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد در همایش اشتغال و کارآفرینی که به مناسبت نهمین جشنواره هفته پژوهش واحد پرند و به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری با حضور جمعی از صاحب‌نظران علمی، مسئولان منطقه، اعضای هیات علمی و دانشجویان در سالن همایش‌های علامه طباطبایی واحد پرند برگزار شد، با توجه به آیه شریفه: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ...» اظهار کرد: این آیه در چهل سالگی بر پیامبر اعظم نازل شد و منظور این است که ابتدا باید تفکر و تدبر کرد و سپس آموزش دید.


ذاکر افزود: امروزه ایران با تلاش‌های جمعی در بحث هسته‌ای به مراتب بالایی دست یافته است و با قدرت‌های بزرگ می‌تواند رقابت کند. بنابراین باید در حوزه‌های دیگر هم از جمله ژنتیک، سلول‌های بنیادین و.... با تفکر و تحقیق جمعی به مدارج بالایی دست یابیم.


معاون پژوهش و فناوری واحد پرند اظهار کرد: اکنون مقام معظم رهبری، دولت و تمامی ارگان‌های مختلف از علم و تکنولوژی و شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌کنند و بستر‌های مناسبی هم در این زمینه‌ها فراهم شده است.


معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری رباط کریم هم هفته پژوهش را تبریک گفت و بیان کرد: یکی از بدیهیاتی که همه می‌دانند این است که دانشجو نسل عالم آینده یک کشور است، بنابراین دانشجویان و محققان باید در راستای کسب علم و دانش، علوم اسلامی و اخلاق را فراموش نکنند.


محمد امینی گفت: نیروی انسانی و آموزش دو مولفه بسیار مهم بود که در جوامع پیشرفته بشری در بحث اشتغال مورد توجه قرار گرفت. در منطقه بحمدالله نیروی انسانی وجود دارد، بنابراین در موضوع آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند می‌تواند به طور شایانی مثمر باشد.


معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران نیز وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند را در منطقه فرصتی برای بخش تولید و صنعت این شهرستان معرفی کرد و گفت: امروزه کشور برای پیشرفت باید وابستگی به نفت را کم کند؛ برای رسیدن به این هدف باید تولید چه در سطح صنعتی و چه در سطح کشاورزی را بالا برد.


حسین فتح‌اللهی از سوء مدیریت، نبود تفکیک مدیریت از مالکیت، نبود نوآوری و بروز شدن، تمرکز در بازار‌های داخلی به عنوان مشکلات بخش صنعت و مرتبط با حوزه‌های دانشگاه نام برد و بیان کرد: از سال ۱۳۴۷ بنا به مصوبه دولت وقت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ متری تهران ممنوع بود ولی اخیرا مجوز استقرار صنایع صرفا دانش‌بنیان در شعاع ۱۲۰ متری به صنعتگران داده شده است.


سرهنگ عباس سلیمانی رئیس کلانتری پرند و علی پوحسنی رئیس مرکز رشد واحد پرند هم به سخنرانی درباره نقش اشتغال در امنیت منطقه و نقش دانشگاه‌ها در بحث اشتغال پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته