تمدید چندباره نمایشگاه مجازی کتاب؛ نشانهای خوب از استقبال مخاطبان و نگرانی از ضعف زیرساختها
به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در شرایطی وارد نهمین روز برگزاری خود شده است که تا پایان روز هشتم حدود 48 میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش رفته است. این مبلغ حاصل فروش بیش از 900 هزار نسخه کتاب است؛ رقمهایی که قطعاً امروز و فردا که دو روز پایانی نمایشگاه به حساب میآیند، افزایش خواهد یافت.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب با مشارکت هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی و ۱۸۰ ناشر خارجی با عرضه بیش از ۱۲۰ هزار عنوان کتاب از سوی ناشران، از اول بهمن ماه آغاز به کار کرد.
بیشتر بخوانید:
تمدید دوباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ کتابخوانان تا جمعه فرصت گرفتند
این نمایشگاه قرار بود تا ششم بهمن ادامه داشته باشد که با توجه به استقبال علاقهمندان کتاب و البته مشکلاتی که در روند خرید اینترنتی کتابها پیش آمد، اول برای دو روز و تاپایان چهارشنبه و در مرنبه دوم تا ساعت 24 روز جمعه دهم بهمن ماه ادامه پیدا کرد.
بهاینترتیب، علاقهمندان میتوانند برای تهیه کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (۸ بهمن ماه) به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه کنند. ساعت بازدید و خرید در این نمایشگاه مجازی به صورت ۲۴ ساعته است و کتابهای ناشران داخلی با تخفیف ۲۰درصدی و کتابهای ناشران خارجی با تخفیف ۵۰درصدی ارائه میشود.
ایوب دهقانکار، رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نشست خبری این جشنواره عنوان کرده بود که سایت نمایشگاه قابلیت بازدید همزمان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را خواهد داشت. بستری مجازی که میزبان ۸۰ نشست تخصصی با حضور ۴۰۰ کارشناس نیز خواهد بود.
با این حال از همان روزهای اول برگزاری نمایشگاه، بسیاری از کاربران با کندی سایت و روند انتقال به صفحات پرداخت مواجه شدند.این موضع بسیاری از خریداران را آشفته و سردرگم کرد چارکه برای خرید کتاب موردنظرشان باید زمان زیادی را صرف میکردند.
شاید این موضوع در روز اول برگزاری نمایشگاه تا حدی طبیعی به نظر برسد اما تداوم آن در روزهای آینده نشان داد که استقبال علاقهمندان کتاب بسیار بیشتر از امکانات و بسترسازی برگزارکنندگان بوده است.
بیشتر بخوانید:
نمایشگاه مجازی کتاب تهران درگیر مشکلات فنی/ سایت دوباره تا ساعاتی دیگر به راه میافتد
برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی تجربه جدیدی بود که شاید باید سالها پیش به موازات برگزاری نمایشگاه فیزیکی رقم میخورد. برگزاری نمایشگاه به این شکل شاید شلوغی و شور و اشتیاق برگزاری فیزیکی را نداشت، اما فرصتهای جدیدی را پیش روی اهالی فرهنگ و فعالان صنعت نشر باز کرد.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/