دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران برگزار می‌شود؛

ششمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی با عنوان «موزه‌های دانشگاهی در زمان کووید-19»

ششمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی كشور با عنوان «موزه‌های دانشگاهی در زمان كووید 19» به صورت مجازی، روز چهارشنبه 8 بهمن ماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 559099
photo_2021-01-25_12-05-19.jpg

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، ششمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی كشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با حضور نمایندگان موزه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود، طبق برنامه‌ زمانبندی از ساعت 10:30  با سخنرانی سیف‌اله جلیلی، دبیر شورای موزه‌های دانشگاهی و رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در خصوص معرفی برنامه‌های نشست و همکاری در گسترش فعالیت‌های موزه‌های دانشگاهی و تشکیل دبیرخانه و جلسات  و همچنین گزارش فعالیت‌های شورای موزه‌های دانشگاهی و موزه علوم و فناوری در زمان بحران همه‌گیری کرونا آغاز می‌شود.


در ادامه مهدی کشمیری  به نمایندگی از غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در خصوص «اهمیت حفظ مجموعه‌های علمی در مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها، دانشگاه و موزه‌ها» سخنرانی می‌کند. میر سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایكوم ایران به عنوان سومین سخنران این نشست در زمینه «تعاریف موزه‌ها و نقش موزه‌های دانشگاهی در آموزش مجازی در دوران بعد از کرونا» صحبت خواهد کرد.


حجت اله ایوبی، رئیس كمیسیون ملی یونسكو ایران دیگر سخنران این نشست با موضوع «فعالیت‌های کمیسون ملی یونسکو در مواجهه با کووید۱۹» سخنرانی می‌کند. خانم اكرم قدیمی، عضو هیئت علمی مركز سیاست‌های علمی كشور و رئیس کرسی یونسکو در ترویج علم، با موضوع « اهمیت ترویج علم در  کاهش  شبه علم در دوران کووید 19» سخنران بعدی این نشست خواهد بود.


در ادامه نشست، نمایندگان موزه‌های دانشگاهی كشور به طرح مسائل، مشکلات و نیازهای موزه‌های دانشگاهی، تجربیات موفق موزه‌های دانشگاهی در تأسیس و راه‌اندازی، توسعه و فعالیت‌های موزه و تجربیات موزه‌های دانشگاهی ایران در دوران کرونا خواهند پرداخت.


در بخش دوم نشست به ترتیب آقای احمد پاكتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با موضوع « کووید-۱۹ و کارکرد موزه دانشگاهی در باره گذشته نزدیک»، خانم فاطمه جان احمدی، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران با موضوع « اقدامات، استراتژی‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بحران کرونا»، آقای سلمان ساكت، عضو هیئت اجرایی شورای موزه‌های دانشگاهی كشور با موضوع « گزارش اهداف شورای موزه‌های دانشگاهی» و خانم فرزانه وحید یگانه، کارشناس ارشد مطالعات موزه دانشگاه  University College London با موضوع «استفاده از فناوری های دیجیتال در موزه ها برای کنش عادلانه» سخنرانی خواهند کرد.


علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک وبینار به آدرس https://www.skyroom.online/ch/zagros2002m/universitymuseums  به صورت مهمان در این نشست شرکت کنند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته