دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چند توصیه برای گرفتن عکس‌های باکیفیت

دوست دارید عکس‌های خوبی از خانواده، دور و بری‌ها، مناظر و لحظات متفاوت و شیرین مسافرت‌هایتان بگیرید و تجربه کافی ندارید؟
کد خبر : 55481
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، خراسان نوشت: در این مطلب، چند توصیه کاربردی برای گرفتن عکس هایی با کیفیت مناسب گردآوری کرده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست و دقت و توجه به آن، از شما عکاس بهتری می سازد.


زیاد روی کیفیت دوربین دیجیتال تان حساس نباشید.

اینکه کیفیت عکس را به گردن دوربین بیندازید، درست نیست. درواقع با هر دوربینی می توانید عکس های عالی بگیرید. کیفیت یک عکس بیش از هر چیز به نگاه، زاویه دید، چینش سوژه ها، نور، رنگ بندی و... بستگی دارد.

از حالت های مناسب برای هر نوع عکس استفاده کنید.

حالت های دوربینتان را به خوبی بشناسید و برای عکاسی در موقعیت های مختلف از حالت های مناسبِ همان موقعیت استفاده کنید. در ادامه، معرفی حالت های مختلف دوربین دیجیتال، کمک می کند حالت های مناسب هر موقعیت را بشناسید.

لازم نیست حتما دوربین تان را دستی تنظیم کنید.

مثلا فوکوس خودکار دوربین یا تعادل سفیدی و تنظیم ایزوی خودکار، معمولا بسیار خوب کار می کند. لازم نیست حتما همه چیز را خودتان تنظیم کنید.

برای داشتن نور مناسب صبر کنید.

مثلا عکاسی از منظره در نور اول صبح خوب است، یا عکاسی ماکرو در هوای ابری ولی روشن. حواستان به نور باشد.

عکس هایتان را با فرمت مناسب ثبت کنید.

بین فرمت های JPEG و RAW دومین فرمت بهتر است. چون با این فرمت می توانید در صورت تیره یا روشن شدن عکس و اشکالات دیگر، عکس ها را تنظیم کنید و تغییر دهید.

از اشتباه کردن نترسید.

عکاسان حرفه ای، حرفه ای به دنیا نیامده اند! آنها هم دکمه های دوربین را تست کرده اند، عکس های تار و خراب با زاویه و کادر و نور نامناسب گرفته و اشتباه کرده اند تا بالاخره با انداختن یک عکس مناسب، خوشحال و ذوق زده شده اند.

صدای دوربین را قطع کنید.

وقتی دوربین، چیزی را در فوکوس قرار می دهد، بوق می زند. این بوق را که قطع کنید عکاس بهتری نمی شوید ولی لذت بیشتری از عکاسی می برید.

اول به پس زمینه نگاه کنید.

حواستان باشد چیزهایی که در پس زمینه است، باعث نشود توجه بیننده را از هدف اصلی عکس منحرف کند. به پس زمینه حسابی دقت کنید.

از فیلترهای متنوع استفاده کنید.

یکی از لوازمی که عکاسان حرفه ای برای ثبت تصویر مناظر طبیعی از آن استفاده می کنند، فیلترهای عکاسی است. عکاسان فیلترهای عکاسی را روی لنز دوربین قرار می دهند تا به راحتی رنگ و نور را آن طور که دوست دارند تنظیم کند. مثلا فیلترهای پولارایز آسمان را تیره تر می کند؛ بنابراین رنگ آبی را درتضاد با سفیدی ابرها به خوبی نشان می دهد.

از هر سوژه، چند عکس ثبت کنید.

به یک عکس از هر سوژه قناعت نکنید. ممکن است دیگر هیچ وقت آن آدم، آن چیدمان، آن حال و هوا و نور و موقعیت وجود نداشته باشد. اگر چند عکس بگیرید، می توانید بهترینش را نگه دارید و بقیه را حذف کنید اما اگر یک عکس بگیرید و همان یک عکس هم خراب شود، حسرت می خورید.

تنوع در نگاه و ژست را فراموش نکنید.

وقتِ عکس های دونفره و دسته جمعی، وقتِ عکس های یادگاری خانوادگی، لازم نیست طبق یک الگوی تکراری، صاف رو به دوربین بایستید و به لنز زل بزنید. با کمی تنوع و خلاقیت در ژست و نگاه، تصاویری به یاد ماندنی خلق کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: دوربین دیجیتال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته