حل مسائل و بحرانهای کشور با راهاندازی دانشکدههای موضوعمحور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که بهصورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر دانشکدههای علممحور به دانشکدههای موضوعمحوری مانند دانشکده خانواده، حکمرانی، پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی تبدیل شوند، آن وقت پایاننامه و یا کتابی که به رشته تحریر درمیآید، ناظر به نیاز جامعه بوده و در حل مسائل و بحرانهای کشور مفید خواهند بود.
وی افزود: اکنون دانشگاهها در روند علمآموزی خود از وجود دو نقصان و دو خلأ رنج میبرند و آن دو عبارتند از نبود پیوند علمی و پارادایم شناختی و نبود پیوندی که علم باید با جامعه پیدا کند و اگر این دو نقیصه برطرف شود، نوع نگاه به علوم دقیقتر شده و انتظاراتی که از مراکز و مراجع علمی در کشور میرود با سرعت بیشتری تحقق مییابد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تبیین دیدگاه خود درباره تفاوت علوم در دوره سنت و مدرنیسم و نقش و نیاز حکمیسازی علوم خاطرنشان کرد: استان اصفهان بر یک بستر تاریخی از تمدن حکمی سوار بوده و باور من بر این است که این استان با پشتوانه برخورداری از مکتب حکمی اصفهان میتواند درباره پیوند علوم با جامعه نقش اساسی ایفا کند.
خسروپناه گفت: امروزه در حل معضلات کشور نواقصی در حکمرانی داریم و سیاستمداران و گردانندگان اصلی کشور باور ندارند که اداره جامعه ممزوج با علم است و به دانشگاه و خروجیهای آن احساس بینیازی میکنند و به اهمیت دانشکده حکمرانی و تأثیر آن بر حل معضلات عدیده ازجمله معضل مدیریت بنگاههای اقتصادی در کشور پی نبردهاند.
وی با بیان طرح دانشکده حکمرانی با رویکرد اقتصادی در استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون دانشکده حکمرانی در کشور وجود نداشته، در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بررسی وضعیت بسیاری از دانشگاههای مطرح جهان و تأثیر آنها در جوامع، برای نخستینبار در کشور، راهاندازی دانشکده حکمرانی را تصویب کرده است.
انتهای پیام/4121/4062/
انتهای پیام/