دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد کرمان: در تاریخ ایران دانشگاه همواره منبع روشنگری و آزادگی بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با توجه به نقش بی‌بدیل دانشگاه در روشنگری جوامع اظهار کرد: همان‌گونه که دانشگاه‌ها در گذشته در جریان‌های سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار بوده‌اند، انتظار می‌رود همانند قبل با بینش سیاسی و پرهیز از سیاسی‌کاری نقش مهم خود در ارتقای فرهنگ جامعه را ایفا کنند.
کد خبر : 54749

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بابک آل‌طه در جمع شرکت‌کنندگان در همایش ۱۶ آذر در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با تبریک این روز به جامعه دانشگاهیان به ویژه دانشجویان فرهیخته واحد کرمان، ۱۶ آذر را از آن جهت مانا و نامیرا دانست که دانشجویان با شعور بالای سیاسی و با درک بحران، هوشمندانه مقابل استبداد و خفقان پس از کودتای رژیم پهلوی قیام کردند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان دانشگاه را محل یادگیری دانست و افزود: دانشگاه در یک بعد محلی برای علم اندوزی و از بعد دیگر جایگاهی برای تمرین فعالیت‌هایی است که در آینده باید بر عهده بگیرید.


آل طه با تشکر از رویکرد مسئولان جدید فرهنگی و دانشجویی تاکید کرد: بنده شاهد هستم که همکاران من در این دو حوزه تمام هم و غم خود را بکار بسته‌اند تا دانشجویان فارغ از تمامی مشکلات بتوانند در این حوزه‌ها فعالیت کنند.


پیشتازی و تلاش جوانان مسلمان ایران برای فتح قله‌های پیشرفت ستودنی است


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با توجه پیشینه تاریخی و مذهبی ایرانیان، اظهار کرد: زمانی که در قرون وسطی دنیای غرب در آتش توحش می‌سوخت، عظمت اسلام و ایران جهان‌شمول بود چراکه زمانی که دنیا معرفت نمی‌شناخت دنیای اسلام معرفت نبوی و علوی را منتشر می‌کرد.


شریعتی: زمانی که علم پشتوانه‌ای نداشت ما ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی را به جهان معرفی می‌کردیم و دیری نمی‌پاید که اسلام همانند گذشته و با یاری و تلاش شما جوانان تحصیلکرده به شکوه و عظمت قبلی خود باز خواهد گشت چرا که شما دانشجویان طلایه داران این مسیر هستید

عفت شریعتی ادامه داد: زمانی که علم پشتوانه‌ای نداشت ما ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی را به جهان معرفی می‌کردیم و دیری نمی‌پاید که اسلام همانند گذشته و با یاری و تلاش شما جوانان تحصیلکرده به شکوه و عظمت قبلی خود باز خواهد گشت چراکه شما دانشجویان طلایه داران این مسیر هستید.


نماینده مردم مشهد و کلات در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ایران با توجه به جریانات تکفیری که با حمایت غرب سعی در نمایش چهره‌ای خشن از اسلام دارند، تاکید کرد: اسلام برای علم ارزش قائل است آیا غربی‌ها نمی‌دانند که قرآن به قلم قسم یاد کرده است و آیا نمی‌دانند که اسلام با علم‌اندوزی و خواندن آغاز شده است.


نایب رئیس سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با توجه به پیشینه کرمان تاکید کرد: کرمان شهر اصالت‌هاست و این اصالت بیانگر معرفت کریمان است و برازنده است تا دانشجویان در خطه معرفت، بلندگوی تمام نمای زندگی سازی و معارف در جامعه باشند.


نماینده سابق وزارت علوم در دانشگاه فردوسی مشهد روز دانشجو را روز گرامیداشت دانشجویانی دانست که جان خود را برای مبارزه با استکبار جهانی فدا کرده‌اند.


شریعتی نقش دانشجویان را درجامعه امروز بسیار مهم ارزیابی کرده و افزود: شما پرچم دار هستید و وظیفه شما همانا چراغ افکنی، روشنگری و راهنمایی جامعه است.


دبیر و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی بانوی فضیلت حضرت خدیجه با تاکید بر مهم بودن نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی توضیح داد: امروز وظیفه جوانان ما عملیاتی کردن و تبیین این رهنمود‌ها برای جهان غرب است.


عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات کسب طریق رئیس‌جمهوری یک کشور قدرتمند مانند روسیه از محضر مقام معظم رهبری را برای خود مایه فخر و مباهات دانست و گفت: جوانان ایرانی به پشتوانه رهبری و نظام مقتدر در دست‌یابی به تمام علومی که برای سعادت بشر مهم قلمداد می‌شوند، پیشتاز هستند.


در ادامه این جلسه فرقانی دبیر تشکل انجمن اسلامی، بختیاری دبیر تشکل مجمع روشنفکر مسلمان و مومنی فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی واحد کرمان درباره مشکلات سیاسی و اجتماعی در سطح کشور و دانشگاه به سخنرانی پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته