دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 09:51
قائم مقام مجمع خیرین سلامت:

دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل درمان کشور را حل کند

قائم مقام مجمع خیرین سلامت با تاکید بر نقش مشارکت مردم در حوزه‌های سلامت کشور گفت: مردم از ابتدا به اشکال مختلف در حوزه سلامت سهیم بودند و اگر حالا هم مردم حضور پیدا نکنند، دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات درمان را در کشور برطرف کند.
کد خبر : 5381

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، سید عباس پورهاشمی در نخستین گردهمایی کانون «خیرخواهان همدل» واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی، سخنانش را با یاد خاطراتی از حزب جمهوری اسلامی آغاز کرد و با بیان اینکه ما از بازماندگان حزب جمهوری اسلامی هستیم، گفت: نخستین واحد امدادی که پس از انقلاب تشکیل شد در آن زمان و به دستور مرحوم شهید بهشتی بود، زمانی که ما این واحد مردمی را برای کمک به مردم ایجاد کردیم هیچ چیز نداشتیم اما حالا ببینید که با کمک‌های مردمی چه کارهای بزرگی در کشور انجام شده است.


وی با بیان اینکه سابقه مشارکت‌های اجتماعی ایرانیان به سال‌های قبل از اسلام باز می‌گردد، گفت: انقلاب اسلامی جانی دوباره به این کمک‌های مردمی داد، بطوریکه که در‌‌‌ همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهاد سازندگی از سوی حضرت امام (ره) صادر شد.


قائم مقام مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه کار خیر را باید از خانواده‌ها شروع کنیم، اظهار کرد: در قانون مصوبات زیادی برای استفاده از مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی و مورد حمایت قرار گرفته است تا زمینه‌های همکاری خیرین و ورود به این مهم هرچه بیشتر مهیا شود.


وی تاکید کرد: کار خیر در اولین قدم بازخورد مثبت خود را نشان خواهد داد، کما اینکه آثار پر خیر و برکات سرشاری را با خود به همراه خواهد داشت که می‌توان از نشاط معنوی به عنوان اولین پیامد این عمل نیکو یاد کرد.


پورهاشمی با اشاره به نمونه‌های موفق همراهی خیرین در زمینه زیر ساخت‌های ضروری و ماندگار به سابقه موفق همراهی خیرین در زمینه‌های علمی و درمان اشاره کرد و اظهار کرد: از زمانی که درمان در کشور به شکل علمی کار خود را آغاز کرد، از آن سو مردم نیز از کمک‌های خیرانه و داوطلبانه خود دریغ نکرده و از ابتدا حضور جدی در بخش سلامت نشان دادند که با یاری خدا و نیت خیر خواهانه خیرین نتایج بسیاری در این زمینه به جای مانده است.


وی با تاکید بر اینکه مشارکت و همراهی مردمی در حوزه سلامت بسیار به دولت کمک خواهد کرد، گفت: مردم از ابتدا به اشکال مختلف در حوزه سلامت سهیم بودند و هرکدام گوشه‌ای از کار‌ها را با امکاناتی که در اختیار دارند، بر عهده می‌گیرند. اگر مردم حضور پیدا نکنند دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات درمان را در کشور برطرف کند.


قائم مقام مجمع خیرین سلامت افزود: نباید هرگونه حضور مردم را در این گونه مشارکت‌ها کوچک شمرد زیرا هر کس بر اساس توانی که دارد همکاری می‌کند. به عنوان مثال فردی برای ساخت بیمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و یا خرید تجهیزات پزشکی همکاری می‌کند که نباید این‌ها را نادیده گرفت زیرا با توجه به کارهایی بزرگی که در کشور انجام شده، متوجه می‌شویم که بسیاری از کارهای بزرگ حال حاضر در گذشته از یک اقدام کوچک آغاز شده‌اند.


پورهاشمی در ادامه به ذکر نمونه‌های موفق همکاری مردمی و دولت در زمینه رفع زیر ساخت‌ها فعالیت خیرین مدرسه ساز را یکی از نمونه‌های موفق، افزود: ۱۵ سال پیش دولت با کمبود مدارس روبرو بود اما خیرین مدرسه ساز وارد عمل شده و امروز به یاری خدا هیچ مشکلی در تعداد مدارس وجود ندارد.


مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اهداف تاسیس مجمع خیرین سلامت خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این مجمع عمل به رهنمودهای رهبری و کمک به دولت بوده است و خوشبختانه امروز این مجمع موفق به جمع آوری سه هزار میلیارد تومان کمک مردمی شده است.


وی افزود: همچنین ۱۳ میلیون مترمربع زمین از سوی مردم هدیه شده است و ۲۶۰۰ واحد از ببمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی توسط مردم ساخته شده است، بطوریکه که تنها یکی از خیرین ۴۰۰ میلیارد تومان با هدف استفاده در زمینه‌های عام المنفعه سرمایه گذاری کرده است.


پورهاشمی گفت: مجمع خیرین سلامت آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه این دانشگاه اعلام می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته