دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر/

بیاتی:‌ نباید از روشنگری ابعاد مختلف شخصیت افراد تاثیرگذار واقعه کربلا غافل شویم

رئیس حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) زابل گفت: ما علاوه بر تبیین خصوصیات شخصیتی حضرت امام حسین (ع) نباید از روشنگری ابعاد مختلف شخصیت افراد تاثیرگذار دیگر این واقعه بزرگ تاریخی مانند امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) غافل شویم.
کد خبر : 53679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام علی بیاتی در مراسم سوگواری اربعین حسینی در واحد زابل، به تبیین قیام عاشورا و شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.


رئیس حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) زابل، با توجه به حدیث شریف « قطع ارتباط با جاهل معادل ارتباط با عاقل است » اظهار کرد: شور باید همراه و همگام شعور و آگاهی باشد تا انسان در مسیر واقعی و مستقیم حرکت کند و منحرف نشود.


بیاتی گفت: هر انسان آزاده ای افتخار می‌کند که مقتدای او حضرت امام حسین (ع) باشد. خدای متعال آن امام همام را طوری آفرید که روشنگر و هدایتگر باشد. چه در هنگام حیات و چه در هنگام شهادت و همچنین بعد از شهادت، ایشان نجات بخش و چراغ هدایت هستند.


وی با بیان اینکه تسلیم در برابر امر خداوند متعال از بارزترین خصوصیات شخصیتی سیدالشهدا (ع) بود، تصریح کرد: ما علاوه بر تبیین خصوصیات شخصیتی حضرت امام حسین (ع) نباید از روشنگری ابعاد مختلف شخصیت افراد تاثیرگذار دیگر این واقعه بزرگ تاریخی غافل شویم و در تبیین نقش افرادی چون حضرت امام سجاد (ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در روشنگری ابعاد مختلف عاشورا کوشش کنیم.


مجوزی :متفکران ایرانی در طول تاریخ، همواره بیشترین نقش را در تبیین قیام عاشورا داشته اند


رئیس واحد زابل هم در دومین شب شعر سوگواران خورشید که با شعر خوانی شاعران دانشجو و کارمند واحد زابل و همچنین با دعوت از شاعران مطرح سیستانی برای دومین سال پیاپی به مناسبت اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل برگزار شد، گفت: شاعران با بیان نغز و نفوذ کلام خود که بر دل های آگاه می نشیند نقش تعیین کننده ای در اشاعه و گسترش فرهنگ عاشورایی در حیطه اجتماعی و جغرافیایی خود دارند.


دکتر محمد مجوزی با توجه به نقش بی بدیل متفکرین ایرانی برای روشنگری قیام عاشورا، تبیین این واقعه عظیم تاریخی را وظیفه حوزه و دانشگاه دانست و اظهار کرد: ایرانیان نه تنها در تبین این قیان نقش بسزایی ایفا کردند بلکه افتخار این را داشتند اولین قیام خونخواهی حضرت امام حسین (ع) را در سیستان پایه ریزی کنند.


وی نقش شاعران را در روشنگری و تبیین قیام عاشورا مهم دانست و افزود: حضرت امام حسین (ع) برای احیای دین خدا و اصلاح امت پیامبر خاتم(ص) قیام کرد و در این راه از جان شیرین گذشت و جوانان ما نیز با تاسی از ایشان، برای احیای دین خدا که فقط اسمی از آن باقی بود قیام کردند و با رهبری فرزند ایشان حضرت امام خمینی (ره) فصل جدیدی از مبارزات آزادی بخش در جهان را گشودند.


وی با تشکر از حوزه معاونت فرهنگی و کانون‌های دانشجویی واحد زابل برای برپایی این قبیل مراسم بیان کرد: شور و اشتیاقی که در جوانان دانشجوی واحد برای ادای دین به پیشگاه مقدس حضرت امام حسین (ع) وجود دارد، همکاران ما را هم در معاونت فرهنگی تشویق می‌کند تا با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته