دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1399 - 12:00
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

عقلانیت مؤلفه کلیدی در تحقق جامعه دینی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر حرکت بر محور عقلانیت گفت: عقلانیت مؤلفه کلیدی در تحقق جامعه دینی و انقلابی است.
کد خبر : 526642
637395667937578960_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، فرزاد جهان‌بین در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان مدیریت فرهنگ در دانشگاه اظهار کرد: عقلانیت، کرامت، اعتمادبه‌نفس و چارچوب‌بندی از موارد کلیدی بوده که باید مدنظر قرار گیرد؛ زیرا عقلانیت زمینه‌ای برای دینداری و انقلابی‌گری و کرامت زیرساخت همه تأثیرات فرهنگی است.


وی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و حفظ این دستاورد بزرگ افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) نخستین مسلمان و نزدیک‌ترین شخص به پیامبر گرامی اسلام بوده و در میدان‌های سخت همواره در کنار پیامبر اسلام بودند و خطبه‌های نهج‌البلاغه به‌عنوان سند تاریخی در اثبات دوستی، برادری و نزدیکی پیامبر گرامی اسلام(ص) با امام علی(ع) است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رفتار و کردار امام علی(ع) درباره پیامبر نشان از پیوندی ناگسستنی و عمیق بین این دو شخصیت بزرگ اسلامی دارد که به روشنی در و سایر احادیث اهل سنت و شیعه به آن اشاره شده است.


جهان‌بین عنوان کرد: بررسی سیره چنین شخصیتی بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) می‌تواند برای ما راهگشا باشد؛ زیرا ایشان برای احقاق حقوق خود به خاطر مصالح اسلام اقدامی نکرد و در همه این مدت در کنار حکومت ایستاد و در کسوت مشاور عالی به آنها مشاوره داد و ایفای نقش کرد و آنگاه که دید خطر در کمین اسلام است به وظیفه شرعی خود عمل کرد.



وی خاطرنشان کرد: هرگز مخالفان و معاندان اسلام نتوانستن وی را متقاعد سازند تا در راستای اختلاف‌افکنی و بر هم زدن وحدت مسلمین، کلامی تفرقه‌افکنانه به زبان بیاورد تا آنان آن را محور اختلاف امت اسلامی قرار دهند و آن را علیه وحدت مسلمین در راستای تفرقه‌افکنی و بر هم زدن اتحاد مسلمین به‌کار گیرند.


این مسئول فرهنگی تأکید کرد: امروز نیز صهیونیست فارغ از شیعه و سنی بودن آن به دنبال نابودی اسلام است و باید به فرمایش امام علی(ع) اهتمام ورزیده داشته باشیم که خطاب به انصار و مهاجرین می‌فرمودند: به دشمن امروز فکر کنید و انرژی خود را صرف بهسازی زندگی کنیم.


جهان‌بین درباره جمعیت مذهبی استان هرمزگان با ترکیب شیعه و سنی گفت: حفظ وحدت و اتحاد ملی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مقام معظم رهبری است و در این راستا کتاب آسمانی قرآن کریم می‌تواند به‌عنوان یک سند جامع و تحریف‌نشده منبع بزرگی برای گشودن مباحث علمی، فرهنگی و ... در حوزه اتحاد اسلامی باشد.


لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه نیروهای دانشگاهی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه با تأکید بر حفظ هفته وحدت از طرف جامعه دانشگاهی گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز گروه‌های مختلف شیعه و سنی در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی از نشانه‌های بارز اتحاد مسلمین در این استان و کشور ایران است.


احسان کامرانی با قدردانی از معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نویسنده، تئوریسین و نظریه‌پرداز در حوزه فرهنگی افزود: با توسعه طرح تقریب مذاهب در دانشگاه، امید می‌رود این دانشگاه بیش‌ازپیش بتواند در این حوزه فعالیت کند.


وی استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه نیروهای دانشگاهی را در حوزه‌های مختلف مهم خواند و تأکید کرد: باید تلاش شود تا این ظرفیت بالقوه در بطن جامعه با تبدیل شدن به بالفعل، جاری و ساری شده و خود را در جامعه به خوبی نمایان سازد.


انجام کار فرهنگی در راستای رسالت پیامبران است


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با بیان هدف خلقت انسان و هدایت بشریت توسط پیامبران مطرح کرد: انجام کار فرهنگی در راستای انجام رسالت پیامبران است و مبلغان و مسئولان فرهنگی باید به این رسالت مهم واقف و آگاه باشند.


حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی درباره احادیث نبوی توضیح داد: پیامبر اسلام در طول دوره رسالت خود برای هدایت بشریت گام‌های بزرگی برداشت و بارها تأکید کرد که من آمده‌ام تا با سعادتمند کردن شما را به بهشت نزدیک کنم و از کارهایی که از انجام آن منع شده‌اید شما را بر حذر دارم.



وی با بیان کلام گهربار امیر مؤمنان امام علی(ع) در توصیف پیامبر اسلام تبیین کرد: پیامبر مانند طبیبی بود که برخلاف طبیبان حاضر، منتظر حضور بیمار نمی‌نشست؛ بلکه به سراغ بیمار می‌رفت تا آنان را مداوا سازد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  رسالت مسئولان فرهنگی را در این برهه از زمان، بسیار حساس و مهم خواند و گفت: رسالت مسئولان فرهنگی مشابه رسالت پیامبران است و آنان باید هدایت و رهبری جامعه را به عهده گرفته و به بهترین نحو به وظیفه خود واقف بوده و به آن عمل کنند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته