دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1399 - 13:17
رضایی در جمع خبرنگاران:

هرکسی در آمریکا رئیس‌جمهور شود باید از مردم ایران عذرخواهی و خسارات تحریم‌ها را جبران کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرکسی در آمریکا بر سر کار بیاید، اول باید از مردم ایران به خاطر تحریم‌های چند سال اخیر عذرخواهی کند، بلافاصله تحریم‌ها را بردارد و خساراتی را که ایران از این تحریم‌ها دیده است، جبران کند.
کد خبر : 526094
1138601_128.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محسن رضایی در حاشیه همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی تنها به ایستادگی در مقابل آمریکا اکتفا نکرده و تماشاگر خروج سربازان آمریکا از منطقه نبوده است، بلکه خودمان را از نظر دفاعی و امنیتی تقویت کرده‌ایم.


باید خودمان را در بُعد اقتصادی، علمی و فناوری تقویت کنیم


وی افزود: در بُعد اقتصادی و فرهنگی نیز نباید صرفاً نظاره‌گر افول آمریکا باشیم بلکه باید خودمان را در بُعد اقتصادی، علمی و فناوری تقویت کنیم تا بتوانیم نقش تاریخی خودمان را در درون کشور و منطقه ایفا کنیم.


اگر عدالت و آزادی در چارچوب انسانیت نباشد هیچ تمدنی نمی‌تواند پایدار باشد


دبیر مجمع تشخیص صلحت نظام با بیان اینکه عوامل بسیاری در افول آمریکا دخالت داشتند، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در فروپاشی آمریکا دخالت داشت، نبود نظریات بنیادین درست در مبنای تمدن غرب بود. وقتی در درون آمریکا می‌بینیم که آزادی در مقابل عدالت قیام می‌کند و شمشیر آزادی گلوی خود آمریکایی‌ها را تحت عنوان نظم مدنی یا حکومت‌های دموکراتیک می‌بُرد و از بین می‌برد، موجب می‌شود که ببینیم بنیادهای تمدن غرب ضعیف بوده است؛ معتقدیم اگر عدالت در کنار آزادی و هر دو در چارچوب انسانیت صورت نگیرد، هیچ تمدنی نمی‌تواند پایدار باشد.


رضایی خاطرنشان کرد: فشارهای آمریکا علیه ایران جدید نیست. آمریکایی‌ها در امتداد همان اعتقاد غربی‌ها که جهان اسلام نباید پیشرفت کند، قبل از انقلاب و همچنین بعد از انقلاب مانع اصلی پیشرفت ایران بوده‌اند. البته بعد از انقلاب به‌صورت خیلی علنی فشارها را علیه ایران ادامه دادند؛ در جنگ ایران و عراق، کودتاها و حمله به طبس دست آمریکا را دیدیم و تا امروز آمریکایی‌ها به‌صورت دائمی و مستمر جلوی پیشرفت ملت ما را گرفته‌اند و بیشتر، عمق کینه و برخورد یک ایدئولوژی را با ملت ما نشان می‌دهد.


فشار اخیر 10 ساله آمریکا به ایران به دلیل نگرانی آنان از آینده منطقه است


وی ادامه داد: ترامپ در حال حاضر وضع دیگری دارد. او به این نتیجه رسیده است که اگر آخرین تلاش خود را نکند، کل منطقه به دست ایران می‌افتد و این فشاری که آمریکایی‌ها علیه ایران در این 10 سال اخیر وارد کرده‌اند، نوعی نگرانی عمیق از آینده منطقه است.


دبیر مجمع تخیص مصلحت نظام گفت: تجربه دوره ریاست جمهوری اوباما نشان داد که در اوج حکومت اوباما، جنبش وال استریت شکل گرفت و مشخص شد که نظریه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای کنترل بحران آمریکا کفایت نمی‌کند و حتی افرادی مثل سندرز و دیگران هم که سعی کردند نوآوری‌هایی داشته باشند، در اداره جامعه آمریکا نتوانست خود را نشان دهد؛ امروز بسیاری از جوانان آمریکا خواهان تغییری اساسی و بنیادی هستند و آینده آمریکا، آینده بسیار مهمی از نظر بحران‌ها خواهد بود.


هرکسی در آمریکا رئیس‌جمهور شود باید از مردم ایران عذرخواهی و خسارات تحریم‌ها را جبران کند


رضایی بیان کرد: اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «بایدن» رأی بیاورد اوضاع به هم می‌ریزد. حتی اگر «ترامپ» نیز رأی بیاورد که شاید احتمال آن کمتر باشد، بحران‌های جدی در داخل جامعه آمریکا صورت خواهد گرفت. هرکسی در آمریکا بر سر کار بیاید، اول باید از مردم ایران به خاطر تحریم‌های چند سال اخیر عذرخواهی کند، بلافاصله تحریم‌ها را بردارد و خساراتی را که ایران از این تحریم‌ها دیده است، جبران کند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته