دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلمان پور:

افزایش جمعیت مشکلات تخریب محیط زیست را برای کشور به ارمغان آورده است

رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد میانه تحقیق و پژوهش صاحبنظران با توجه به رشد جمعیت و مسئله امنیت غذایی را با اهمیت دانست و گفت: این رشد نیاز به افزایش تولید دارد ولی امروزه این افزایش مشکلات تخریب محیط زیست را برای کشور به ارمغان آورده است.
کد خبر : 52118

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی سلمان پور در همایش ملی یافته‌های نوین در پژوهش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، با همکاری علمی واحدهای دانشگاهی ملکان، مرند، تبریز، مراغه، بین المللی کیش، جلفا، اردبیل و ابهر، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، انتشارات بوم سازه سیویلیکا و با حضور جمعی از مسئولین ادارات و دانشگاه های شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که این توفیق را به ما داد تا بتوانیم همایش ملی یافته های نوین در پژوهش‌های کشاورزی و منابع طبیعی را با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان عرصه کشاورزی در این واحد برگزار کنیم.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با داشتن 3 مرکز آموزشی ترکمانچای، ترک، کاغذکنان و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما، با بیش از 5 هزار نفر دانشجو یکی از واحدهای بسیار بزرگ در سطح استان آذربایجان شرقی است.


سلمان پور اذعان کرد: اکنون واحد میانه با دارا بودن تعداد 60 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی که 14 رشته آن در مقطع دکترای تخصصی و مابقی آن در مقطع کارشناسی ارشد است، جایگاه خاصی در بین دیگر واحدهای دانشگاهی استان دارد.


سلمان پور: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با داشتن 3 مرکز آموزشی ترکمانچای، ترک، کاغذکنان و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما، با بیش از 5 هزار نفر دانشجو یکی از واحدهای بسیار بزرگ در سطح استان آذربایجان شرقی است

وی با توجه به جایگاه شهرستان میانه در بخش کشاورزی عنوان کرد: جایگاه این شهرستان از لحاظ کشاورزی به دلیل وسعت و مساحت زمین های کشاورزی و داشتن سدها، خاک مناسب حاصلخیزی، به رشته های کشاورزی اهمیت خاصی بخشیده است و به همین دلیل تعدادی از رشته های مقطع دکترا در این دانشگاه از شاخه کشاورزی است.


این مسئول تاکید کرد: چنانچه هدف، رسیدن به رشد و توسعه پایدار باشد، تمام آثار و پیامدهای افزایش تولید باید مورد توجه قرار گیرد و در تولید محصولات کشاورزی، رشد بهره وری، آمایش سرزمین، تخریب محیط زیست نیز از دیگر مباحث مهم مسئولین باشد.


سلمان پور هدف از برگزاری این همایش را استفاده از نظرات و پیشنهاد ارزشمند همه صاحبنظران و بهره گیری آنها در تولید عنوان کرد و گفت: امید می‌رود به برکت تلاش تمام خدمتگزاران کشور، دست یافتن به ایرانی آباد و رسیدن عموم مردم به رفاه و آسایش و عدالت در سایه الطاف جمهوری اسلامی آرمان اصلی‌مان خواهد بود.


در ادامه معاون پژوهش و فناوری واحد میانه و دبیر علمی همایش رمز موفقیت و کامیابی در جهان امروز را توجه به مقوله پژوهش و تولید علم که به عنوان زیربنای اقتدار ملی متبلور است توصیف کرد و گفت: یکی از شایع‌ترین و در عین حال مخرب‌ترین بلایای طبیعی خشکسالی بوده و به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشور، ایران شاهد نوسانات زیادی در میزان بارش مناطق مختلف و وقوع خشکسالی‌های ضعیف تا شدید در دوره های متفاوت بوده‌است.


دکتر علی فرامرزی افزود: بیش از 721 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و از این تعداد پس از بررسی های لازم از سوی کمیته داوران و با نظر کمیته علمی همایش، تعداد 512 مقاله به صورت شفاهی و پوستر پذیرفته شد.


وی با توجه به محورهای همایش خاطرنشان کرد: این همایش در 11 محور از جمله زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغبانی و فضای سبز، تولید و بهره وری از گیاهان دارویی، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم خاک و آبیاری، گیاه پزشکی و .... برگزار می شود و بدون شک برپایی چنین همایشی برای دست یابی به اهداف تعیین شده، بدون همکاری، همدلی و تلاش های همکاران میسر نبود.


در ادامه مراسم، شرکت کنندگان بخش سخنرانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر به ارائه شفاهی مقالات خود پرداختند و در بخش دوم، پوسترهای علمی شرکت کنندگان در معرض دید حاضرین قرار گرفت.


در پایان همایش، مقاله منوچهر فربودی، داوود حسن پناه و ترحم مصری به عنوان مقالات برتر و در بخش پوستر نیز پوسترهای علمی آزیتا رخشنده جو و همکاران، ماهیده حبیبی و میترا صابر به عنوان برتر برگزیده شدند و با اهدا لوح و جوایزی از آنها تجلیل بعمل آمد.


در حاشیه این همایش، 3 کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در مدل سازی و شبیه‌سازی، آموزش نرم افزار (COMFAR) و اسانس‌گیری و عصاره گیری از گیاهان دارویی برای علاقمندان در سه محل مجزا برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته