دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در برنامه «سلام صبح بخیر» مطرح شد؛

هشدار حریرچی درباره برای پذیرش بیماران کرونایی

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد؛ در بیمارستان‌ها به نقطه خطرناکی رسیده‌ایم. ما در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش بیمار داریم ولی بیماران تا زمانی که بخش، تخت خالی پیدا کند در اورژانس می‌مانند.
کد خبر : 521123
AG8I0393-2.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی «سلام صبح بخیر»، ایرج حریرچی صبح امروز در این برنامه رادیو ایران با اشاره به وضعیت هشدار درباره شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه دیروز هم شاهد فوت ۲۳۵ نفر از هموطنان بودیم و در بیمارستان ها به نقطه خطرناکی رسیدیم. ما در اورژانس بیمارستان ها پذیرش بیمار داریم ولی بیماران تا زمانی که بخش، تخت خالی پیدا کند در اورژانس می مانند و در کنار این مشکل، ما دچار فرسودگی تجهیزاتی نظیر اکسیژن ساز شدیم. چرا که اکسیژن ساز معمولا برای شرایطی تعبیه می شود که فقط ۱۰ درصد بیماران بیمارستان به آن نیاز دارند.


وی ادامه داد: ما دستگاه، مخزن و اکسیژن ساز خریریم اما متاسفانه دستگاه سی تی اسکن هم با توجه به افزایش تقاضا، دچار استهلاک شده است. در طرح تحول سلامت ، گسترش تخت های بیمارستانی را داشتیم ولی با این حال آمار نشان مب دهد که نسبت به کشورهای اروپایی و همسایه نیز میزان تخت های بیمارستانی ما کمتر است.


عضو ستاد ملی کرونا در ادامه گفت: پیش از این، بخش ۲۴ یا ۳۶ تخته، شب با دو پرستار نگه داری می شد ولی بیماران کوویدی اکثرا بد حال هستند و احتیاج به کمک دارند و حتی برخی نمی توانند خودشان غذا بخورند و این نیاز به پرستار را بیشتر می کند.


وی گفت: واقعیت این است که در این زمینه پیشنهادات متعددی داشتیم ولی متاسفانه خیلی از مردم، وقتی دنبال راه حل می گردند، دنبال این هستند که آن راه حل را دیگران اجرایی کنند.


معاون وزیر بهداشت توضیح داد: وقتی مدارس و ادارات را تعطیل کردیم، متوجه شدیم میزان مسافرت، میزان خرید از بازارهای مرکزی و تجمع در فروشگاه های بزرگ بیشتر شد و از روی حرکت خودرو و آنتن موبایل متوجه این تغییرات و مسافرت ها شدیم.


وی اضافه کرد: کشور ما در شرایطی نیست که مانند برخی از کشورهای اروپایی و جنوب شرقی آسیا، بتوان حضور در خانه ها را محدود کند چرا که در این کشورها حضور ۶ نفر ییشتر در خانه ها ممنوع است. تا زمانی که مردم نخواهند و رعایت نکنند، اتفاقی نمی افتد.


حریرچی در ادامه بیان کرد: اقلیت ناهمراهی هستند که اکثریت همراه را از لحاظ ابتلا به بیماری به آتش می کشند. اگر از ۱۰۰ نفر فقط ۱۰ نفر هم‌رعایت نکنند، امکان انتقال ویروس به کل ۱۰۰ نفر وجود دارد. همچنبن اکثریت همراه، نیز رفتار دوگانه ای دارند، نگران فرزندان هستند و آنها را به مدرسه نمی فرستند اما برای انجام کارهایی نظیر خرید فرزندانشان را با خود می برند.


وی تصریح کرد: بازشدن مدارس از ۱۵ شهریور به دلیل این بود که پاییز و زمستان تعطیلی های مکرر خواهیم داشت و البته این تصمیم هم به غیر حضوری تغییر پیدا کرد. من متواضعانه و عاجزانه می خواهم تا اصول بسیار ساده که ما آن را به اختصار شفا می نامیم را انجام دهند.شستشوی مکرر ، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و عدم شرکت در هر تجمعی، استفاده از ماسک از هنگام خروج از خانه تا زمان بازگشت و اجتناب از تردد است.
انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته