دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 17:20
صفوی:

دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی شایسته ورود به مقاطع تحصیلی بالا‌تر و جذب دانشجو PH. D و فلوشیپ است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد واحد تهران گفت: با سهم ۴۰ درصدی دانشگاه علوم پزشکی آزاد درنظام آموزش عالی و تامین نیروی انسانی کارآمد در حیطه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی شایسته ورود به مقاطع تحصیلی بالا‌تر و جذب دانشجو PH. D و فلو شیپ است.
کد خبر : 51905

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید عباس صفوی نائینی با حضور در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه و گروه ارزشیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه اعتباربخشی رشته مامائی دانشکده پرستاری و مامائی، تاریخچه تاسیس، وضع موجود، چشم انداز و سیاست‌های اجرائی این واحد دانشگاهی را در سال‌های پیش‌رو ترسیم کرد.


وی با توجه به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی و سهم عمده این دانشگاه در تربیت منابع انسانی کارآمد و ارتقای سطح کمی و کیفی بهداشت و سلامت جامعه گفت: امروز وقت آن رسیده است که همزمان با دهه چهارم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و اثبات توانمندی و ظرفیت علمی بالای استادان تلاشگر و دانشجویان مستعد این دانشگاه و افزایش کیفیت در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی Under graduate وارد عرصه‌های تحصیلات تکمیلی graduate post در رشته‌های علوم پزشکی شویم.
صفوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت موجود سهم اندکی در رشته‌های graduate post علوم پزشکی دارد، افزود: این مجموعه عظیم دانشگاهی که اکنون عهده دار حدود ۴۰ درصد آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی است، هیچ سهمی در جذب دانشجویان پزشکی در مقاطع رزیدنتی و تحصیلات تکمیلی در مقاطع PH. D و فلو شیپ ندارد. در حالی که این اقدام صرفنظر از گسترش و ارتقای سطح کیفی آموزش در مقاطع تحصیلی Under graduate موجب اشتیاق وایجاد امید و انگیزه بیشتر در دانشجویان و استادان می‌شود.


وی سپس با توجه به اقدامات گسترده و تغییرات عمده‌ای که در طول یک سال و نیم اخیر در ساختار آموزشی این واحد دانشگاهی با مدیریت عالمانه و تلاش‌های خالصانه دکتر سید محمود طباطبائی چهره ماندگار عرصه علوم پزشکی و حمایت‌های بی‌دریغ ریاست عالیه دانشگاه و پیگیری‌های مداوم معاونت علوم پزشکی ایجاد شده است، گفت: واحد علوم پزشکی تهران با ۳۰ سال قدمت یکی از باسابقه‌ترین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که در آن بطور مستقل و صرفاٌ رشته‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود و از این لحاظ با دیگر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت است و از قوانین و دستور‌العمل‌های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی تبعیت می‌کند، با این وجود رشد و توسعه حوزه علوم پزشکی در سالهای گذشته به اندازه رشته‌های فنی و مهندسی نبوده است و نیاز به تحولات بنیادین و تغییرات عمده در بدنه و ساختار آن در سالهای اخیر کاملاٌ مورد توجه هیات امناء، ریاست عالیه دانشگاه و دست اندرکاران ارشد حوزه معاونت علوم پزشکی قرار گرفته است.


صفوی: هدف واحد پزشکی تهران با حمایت کامل و تلاش طباطبائی رئیس دانشگاه و در مقام شخصیت برجسته و معتبرعرصه پزشکی کشور در راستای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد واحد تهران سپس به اصلاح هرم هیات علمی با جذب و استخدام ۳۵ عضو جدید، ارتقای استادان حائز شرایط، تقویت گروه‌های آموزشی بعنوان موتور محرکه دانشگاه، اصلاح سیستم انتخابات مدیران گروه‌های آموزشی، واگذاری بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی فرهیختگان و بازسازی کامل سایر بیمارستان‌های تابعه این واحد دانشگاهی و همچنین بررسی شرایط و عقد قرار داد با سایر مراکز درمانی – آموزشی معتبر را تنها بخشی از فعالیت‌های بیشمار این دانشگاه در راستای بسترسازی و ایجاد شرایط و تمهیدات لازم برای گسترش رشته‌های جدید علوم پزشکی برشمرد.


صفوی تاکید کرد: هدف واحد پزشکی تهران با حمایت کامل و تلاش طباطبائی رئیس دانشگاه و در مقام شخصیت برجسته و معتبرعرصه پزشکی کشور در راستای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا است.


معاون آموزشی واحد علوم پزشکی تهران با قدردانی از تجربیات و نظرات کار‌شناسانه تیم ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی این اراده و عزم جدی و خلل‌ناپذیر حاکم شده است که کیفی‌سازی مسایل آموزشی و پژوهشی را جایگزین کمیت‌گرایی کنیم و این مهم بدون در نظر گرفتن سیاست‌های اجرایی وزارتخانه و همکاری تیم ارزشیابی امکانپذیر نیست.


وی در ادامه سه نکته کلیدی را یادآور شد و گفت: استفاده از نظرات و تجربیات ارزشمند تیم ارزشیابی برای ما یک غنیمت و فرصت مطلوب است، بنابراین نواقص و مشکلات ما را با توجه به استاندارد‌ها و شاخص‌های وزارت بهداشت و بدون هیچگونه تامل و اغماض گوشزد کنید. دوم اینکه با توجه به میزان شهریه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که بدون اغراق یک سوم شهریه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی غیر انتفاعی است شایسته است که برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات آموزشی فرصت و زمان مناسب در اختیار مسئولان دانشگاه قرار گیرد.


این متخصص گوش و حلق و بینی که سال‌ها تجربه اجرایی در مقام معاون آموزشی پیشین دانشگاه شهید بهشتی دارد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی مثل مسائل مربوط به دانشجویان رشته مامائی برای گرفتن ۸۰ زایمان برای تکمیل آمار، ریشه مشترک دارد، بنابراین لازم است که علاوه بر نقاط ضعف به برخی نقاط قوت از جمله یکسان بودن سطح علمی استادان عضو هیات علمی و نیز دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد و دولتی نیز توجه کرد.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد از آنجائی که دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل خوبی برای گسترش حیطه‌های میان‌رشته‌ای دارد و ماموریت نظام آموزش علوم پزشکی نیز تربیت نیروی انسانی، توانمند و کارآمد، پاسخگویی به نیازهای سلامت افراد جامعه و کارآفرینی در علوم پزشکی است. انتظار داریم از حمایت و همکاری مسئولان ارشد و دلسوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بهره‌مند شویم.


این نشست با هدف بررسی امکانات آموزشی و پژ‍وهشی و درمانی رشته مامائی با حضور سید محمود طباطبائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، دکتر طاهره نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامائی، دکتر خلیل علی‌محمد‌زاده معاون دانشجوئی و فرهنگی و اعضای گروه ارزشیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی متشکل از دکتر نجمه تهرانیان، دکتر فاطمه ناهیدی، دکتر زیبا تقی‌زاده و نسرین مساح،بازرسان هیات ارزشیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سالن کنفرانس این دانشکده برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب