دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد؛

زندگی تا سال 2022 به حالت عادی پیش از شیوع کرونا برنمی‌گردد

«سمیا سوامیناتان»، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: ممکن است تا سال 2022 جهان نتواند به بازگشت به زندگی قبل از کرونا فکر کند.
کد خبر : 515400
a143114a-deb9-4125-a3b4-4d6a007581ac.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از سی ان ان، «سمیا سوامیناتان»، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد، ممکن است تا سال 2022 جهان نتواند به بازگشت به زندگی قبل از کرونا فکر کند.


وی افزود: دریافت واکسن کرونا توسط مردم و ایجاد ایمنی حداقل تا سال 2022 به‌طول می‌انجامد، بنابراین برای یک مدت‌زمان طولانی باید روش‌های کنونی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و بهداشت تنفسی را رعایت کنیم.


دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: این موارد پس از شروع واکسن باید ادامه یابد، زیرا قبل از اینکه شاهد کاهش چشمگیر انتقال ویروس باشیم، 60 تا 70درصد جمعیت باید در برابر آن ایمن شوند. همچنین نمی‌دانیم که این واکسن‌ها برای چه مدت از انسان محافظت می‌کنند و این احتمال وجود دارد که به تقویت‌کننده نیاز داشته باشید.


سوامیناتان در ادامه افزود: مقامات بهداشتی در حال حاضر به دنبال از بین بردن ویروس کرونایی هستند که باعث ایجاد Covid-19 می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم ویروس کرونا به‌مرور زمان به ویروس فصلی تبدیل شود، اما در عوض می‌توان انتظار داشت در موارد ابتلا و انتقال کرونا فراز و نشیب وجود داشته باشد.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب