دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1399 - 14:28
شیوع کووید-19 در جهان؛

خط‌ونشان کرونایی بایدن برای ترامپ/ پژوهشگران آلمانی برای تشخیص کرونا به کنسرت متوسل شدند

رقیب انتخاباتی ترامپ در حالی که در توهم توطئه علیه دولتش به‌سر می‌برد و مقصر ناکامی‌ها در مهار کرونا را دست‌های پشت‌پرده می‌داند، از موفقیت خود و دولتش در مهار کرونا در صورت پیروزی در انتخابات گفت.
کد خبر : 510004
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون 23 میلیون و 400 هزار و 929 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 808 هزار و 986 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۵ میلیون و 935 هزار و 504 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



در برزیل رکورد ۳ میلیون و 582 هزار و 698 نفری ابتلا به کرونا ثبت شد و این کشور در جایگاه دوم کشورهای جهان قرار گرفت. هند با 3 میلیون و 49 هزار و 855 نفر در رتبه سوم، روسیه با 956 هزار و 749 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 607 هزار و 45 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. 



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


بنا بر آخرین اعلام موضوع سازمان بهداشت جهانی، کودکان ۱۲ ساله و بالاتر باید در راستای توصیه‌های موجود برای بزرگسالان در کشور یا ناحیه محل سکونت خود ماسک بزنند. گرچه اطلاعات کمی درباره چگونگی انتقال ویروس کرونا به‌وسیله کودکان وجود دارد، اما اطلاعات موجود نشان می‌دهند نوجوانان می‌توانند مانند بزرگسالان دیگران را آلوده کنند.




بیشتر بخوانید:


ادعای مضحک ترامپ درباره تحت کنترل بودن کرونا در آمریکا




توهم انتخاباتی ترامپ درباره کرونا


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که نتوانسته است در مهار شیوع کرونا در کشورش عملکرد مناسبی داشته باشد، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد برخی از مخالفانش به عمد به‌دنبال تأخیر در روند مهار کرونا هستند و قصد دارند از تولید واکسن کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (13 آبان) جلوگیری کنند.


از سوی دیگر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد اگر در انتخابات پیروز شود، در صورت توصیه مشاوران علمی و کارشناسان حوزه بهداشت، ایالات متحده را برای کاستن از شدت شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد کرد.


جو بایدن


جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ


بایدن گفت: آماده‌ام هر آنچه برای نجات جان انسان‌ها لازم است، انجام دهم؛ زیرا نمی‌توانیم در کشور پیشرفت ایجاد کنیم تا زمانی که این ویروس را تحت کنترل درنیاوریم.


در این راستا «کنستانتین چماکوف»، ویروس‌شناس آمریکایی معتقد است فعالیت بالای جمعیت و اقدامات ناکافی قرنطینه‌ای، باعث شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکاست.



محققان آمریکایی معتقدند مقام‌های این کشور اقدامات محدودکننده‌ای را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام نداده‌اند.



آزمایش شیوع کرونا در اروپا


پژوهشگران آلمانی برای دستیابی به درک بهتری از نحوه انتشار و انتقال ویروس در مناطق و مکان‌های پرازدحام و سربسته، سه کنسرت موسیقی پاپ برنامه‌ریزی کردند که در شهر لایپزیگ برگزار شد. داوطلبان این پژوهش باید ابتدا آزمایش کرونا می‌دادند و پاسخ آزمایش باید منفی می‌شد. همچنین آن‌ها نباید سابقه بیماری جانبی داشته باشند، و سنشان هم باید کم‌تر از ۵۰ سال باشد.
تمام داوطلبان در برگزاری کنسرت‌ها از ماسک‌های محافظ پیشرفته اف‌اف‌پی-۲ استفاده کرده‌اند، در محل تب‌سنجی شده‌اند و همه آن‌ها در عین حال ابزارهای الکترونیکی داشتند که رفت‌وآمد و حرکتشان را ردیابی می‌کرد. افراد شرکت‌کننده در این پژوهش مواد ضدعفونی‌کننده فلورسنت به دست‌های خود زدند؛ در نتیجه پژوهشگران می‌توانند با استفاده از چراغ‌ قوه‌‌های فرابنفش، دریابند افراد چه سطوحی را بیشتر لمس می‌کنند. پژوهشگران همچنین مدت‌هاست در تلاش هستند دریابند ویروس کرونا به چه صورت و با چه گستردگی در هوا پخش می‌شود.


شیوع کرونا در ترکیه


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 22 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و یک‌هزار و 309 مبتلای جدید به این ویروس نیز شناسایی شده است. به این ترتیب آمار کل فوتی‌ها به 6 هزار و 102 نفر و آمار مبتلایان نیز به 257 هزار و 32 نفر افزایش یافته است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته