روبات انساننمای فوتبالیست ساخته میشود/ تجهیز دانشجویان به مهارتهای خودآغازگری
مریم تمدنی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا اظهار کرد که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند - رباطکریم به تبعیت از سیاستگذاری کنونی دانشگاه آزاد اسلامی بهدنبال تحقق اهداف عالی اقتصاد دانشبنیان است.
وی اضافه کرد: برای نایل شدن به اهداف اقتصاد دانشبنیان باید آموزشها، پژوهشها و سایر فعالیتهای دانشگاهی به سمت نوآوری و کارآفرینی دانشبنیان هدایت شوند.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند افزود: این باشگاه با توجه به قابلیتهای محیطی بروندانشگاهی، توانمندیهای دروندانشگاهی و ظهور انقلاب صنعتی چهارم کوشیده با هدف ارتقای سطح علمی و پژوهشی، اشتغالزایی، ثبت اختراع و ... فضای سالم رقابتی ایجاد کند.
بیشتر بخوانید:
پرورش دانشجویان با مهارتهای چندگانه در واحدهای صنعتی
تمدنی تأکید کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با تکیه بر تواناییها و زیرساختهای موجود، برنامههای علمی و پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به تاریخچه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان کرد: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی بخش مهمی از رسالت آموزش و پرورش فرزندان میهن اسلامی را برعهده دارد، با توجه به اهمیت رشد و شکوفایی استعدادهای جوان کشور شناسایی جوانان مستعد، حمایت، تقویت و هدایت آنان به سمت ارتقای سطح دانش، بروز خلاقیتها و نوآوریهای آنان، تأثیر بسزایی در نیل به اهداف این دانشگاه خواهد داشت.
تشریح برنامه راهبردی باشگاه
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از پاییز سال 1378 با راهاندازی باشگاه در واحدهای خود تلاش میکند تا تسهیلات و امکانات ویژهای را از این طریق در اختیار جوانان خلّاق،کارآفرین، مؤلف و علاقهمند به پژوهش فراهم کند.
تمدنی با تشریح برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عنوان کرد: با توجه به عصر فرامدرن، فراشناخت و ظهور انقلاب صنعتی چهارم (صنعت هوشمند) پایه و مبنای رسالت باشگاه نیز همین موضوعات و مؤلفهها خواهد بود.
وی متذکر شد: تبدیل ایده به محصول، خلّاقیت و نوآوری، تولید علم و فناوری، یادگیری مستمر، یادگیری برای یادگیری، یادگیری گروهی، یادگیری چگونه با دیگران زیستن، زندگی پیش رونده، توسعه پایدار و ... از موضوعاتی است که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آن میپردازد.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ادامه داد: انتظار و هدف باشگاه ایجاد نوعی تطابق، سازگاری و ارتباطی پویا و در حال تغییر با محیط دانشگاه و پاسخگویی به نیازهای داخل و خارج از دانشگاه است.
دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد پرند
این مسئول دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد پرند را یادآور شد و از ساخت روبات انساننمای فوتبالیست توسط تیم روباتیک پرند زیر نظر این باشگاه خبر داد.
وی به آنا گفت: در شرایط کنونی امروز و با توجه به تغییرات پرشتاب علم و تکنولوزی و شتاب روزافزون یافته های علمی، انفجار دانش و ...، تصمیمهای آموزشی در دانشگاه بار استراتژیکی بیشتری پیدا میکنند؛ زیرا آموزش تنها وسیلهای است که انسان در اختیار دارد تا به کمک آن به زندگی خود شکل دهد و به آن معنا بخشد.
تمدنی افزود: در این راستا باشگاه توانسته با حمایتهای رئیس دانشگاه، معاونت پژوهش و فناوری، مشارکت مشتاقانه دانشجویان و استادان با رویکردی کلگرایانه و با تکیه بر اصل آموزش با برگزاری کارگاههای توانمندسازی، مسابقه، نمایشگاه، بازدیدهای علمی و ... بهصورت حضوری و مجازی با هدف مجهزکردن دانشجویان به کسب فضایل اخلاقی، داشتن هویت ملی-دینی-اسلامی، پرورش مهارتهای چندگانه، میان فردی و بین فردی، انعطافپذیری، توانایی حل مسئله و خلاقیت و نوآوری، پایبندی به ارزشها و ... به فراگیران کمک کند تا بتوانند در محیط یادگیرنده خوب یاد بگیرند، تغییر کنند و عملکردهایشان را متحول کنند.
وی ادامه داد: از این طریق باشگاه توانسته دامنه ارتباطات خود را افزایش داده تا فراگیران بتوانند با محیط خارج از دانشگاه ارتباط مؤثر و تعاملی برقرار کنند و با نگاه عام و جهانی با حفظ هویت ملی و ارزشهای اسلامی دانش خود را نشر دهند.
شکوفایی استعداد دانشجویان با رویکرد فعالیتمحوری
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند خاطرنشان کرد: هدف باشگاه شکوفایی استعداد دانشجویان با رویکرد فعالیتمحوری، مسئولیتپذیری و خودآغازگری است با رویکرد دانش اخلاقبنیان که توانستهایم با مشارکت دانشجویان پرتلاش گامی مؤثر برداشته و به درک و فهم خود برای اقدام خلاق در محیط دانشآفرین بیفزاییم.
تمدنی تبیین کرد: اکنون دانشگاهها نقش و وظایفی فراتر از نقشهای سنتی برعهده گرفتهاند و نقش و وظایفشان فراتر از خواستههای دروندانشگاه است و باید نسبت به محیط اطراف خود نیز پاسخگو و مسئولیتپذیر باشند.
وی تشریح کرد: تلاش ما مجهزکردن دانشجویان به مهارتهای خودآغازگری، خودفرمانی، پرورش مهارتهای ارتباطی و دیجیتالی، حذف توقعات و ... برای زیستن در انقلاب صنعتی چهارم و رسیدن به توسعه پایدار است تا با حفظ هویت ملی و اسلامی خود را برای شرایط غیرمنتظره و دشوار و خارج از دانشگاه آماده کنند.
ضرورت مشارکت فعال انجمنهای علمی و دانشجویی در حوزه آموزش
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند-رباطکریم توضیح داد: با توجه به اهمیت و ضرورت این موارد نخستین و مهمترین گام آموزش است، نیروی انسانی با مهارت برقراری ارتباط با دیگران، مسئولیتپذیری در قبال پیشرفت دیگران، ایجاد انگیزه، مهارت از بین بردن تضاد، تعارض و داشتن روحیه همدلی و مشارکت از مجموعه داراییهای ارزشمند و ضروری در دانشگاه محسوب میشود.
تمدنی متذکر شد: به کمک شناسایی رفتار و نگرش دانشجویان و افرادی که در دانشگاه کار میکنند، میتوان موجبات افزایش بهرهوری، کاهش غیبت، جابهجایی و انتقال کارکنان، مشارکت در کارگروهی و اولویت قراردادن منافع جمعی بر منافع فردی و در نتیجه رشد و اعتلای دانشگاه را فراهم کرد.
وی تأکید کرد: با توجه به برنامههای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از جمله برگزاری مسابقات، برگزاری کارگاههای آموزشی و تخصصی، انجمنهای علمی و دانشجویی، بررسی طرح، کتاب و مقاله با همکاری و مشارکت فعال انجمنهای علمی و دانشجویی و با کمک آموزش میتوان گام مؤثری در این زمینه برداشت.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با بیان اینکه لازمه دستیابی به چنین مهمی در سایه آموزش امکانپذیر خواهد بود، عنوان کرد: آموزش تنها وسیلهای است که انسان در اختیار دارد و به کمک آن میتواند به زندگی حرفهای شکل داده و آینده را بسازد.
تمدنی خاطرنشان کرد: در نتیجه باشگاه با رویکرد «دانش، اخلاق و بنیان» از خرداد سال 1398 تاکنون با تشکیل کارگاههای آموزشی، اجرای مسابقات، بررسی طرح، کتاب و مقاله با حضور انجمنهای علمی و دانشجویی موجب رشد و اعتلای همهجانبه دانشگاه شده است.
انتهای پیام/4078/4062/پ
انتهای پیام/