دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1399 - 14:00

منشا اصلی آب کره زمین میان ستاره‌ها پیدا شد

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد ماده آلی بین‌ستاره‌ای می‌تواند منبع اصلی آب روی زمین باشد.
کد خبر : 503043
FFFFFFFFFF.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، سیاره آبی نام دیگر زمین است اما منشا اصلی این آب‌‌ها همچنان یک راز باقی مانده است. حال نتایج تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که آب و نفت در دما و فشار بالا درون ابرهایی از جنس ماده آلی تشکیل می‌شوند.


 این یافته‌ها باعث به وجود آمدن نظریه جدیدی شده است: مواد آلی می‌تواند منشا اصلی آب در سیاره زمین باشد. مواد آلی در ابرهای مولکولی وجود دارند و یکی از ترکیبات اصلی سحابی است که خورشید را ایجاد کرده است. از آنجایی که مقدار زیادی از این ماده آلی در برف‌مرزها پیدا می‌شود، آب زمین در محلی بسیار نزدیک‌تر تشکیل شده است. برف‌مرز یا خط برف به مکانی گفته می‌شود که سرما در آن به اندازه‌ای است که باعث همچگالی (متراکم شدن) یخ می‌شود.


بررسی‌های بیشتر نشان داد که ماده آلی در دما و فشار بالا به دو فاز تقسیم می‌شود: آب و نفت. به گفته گروه تحقیقاتی، مواد آلی بین‌ستاره‌ای موجود در برف‌مرز می‌تواند منبع اصلی آب روی زمین باشد. نفت تولیدشده از ماده آلی بین‌ستاره‌ای از نظر شیمیایی شباهت بسیاری به نفتی دارد که در زمین پیدا می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: آب زمین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته