دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1399 - 12:17
فاضلی در نشست خبری:

نقش محوری کتاب و استاد در آموزش مجازی باید حفظ شود

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: نقش محوری کتاب و استاد در آموزش مجازی باید حفظ شود.
کد خبر : 501628

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرتضی فاضلی در نشست خبری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت اختتامیه آموزش‌های مجازی دروس معارف اسلامی دانشگاه در ایام تعطیلات اضطراری مراکز آموزش عالی اظهار کرد: از سال ۹۳ آموزش مجازی در این نهاد آغاز شده است.


وی ادامه داد: با مطالعاتی که در سال ۹۳ و ۹۶ انجام شد ۱۰ دانشگاه برتر دنیا در حوزه آموزش مجازی مورد بررسی قرار گرفت. براساس این مطالعه آموزش مجازی به صورت مستقل عرضه نمی‌شود بلکه تکمیل‌کننده آموزش حضوری است.


رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: برای تکمیل تمامی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از فضای مجازی استفاده می‌شود. امروز بیش از ۴۰ هزار نفر از بستر فضای مجازی این نهاد استفاده می‌کنند.


فاضلی گفت: در چهار آموزشکده ۲۵۰ درس مجازی ساماندهی شد. در سامانه آموزش مجازی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در حوزه کمی توفیقات خوبی کسب شده است. همچنین در این سامانه از محتوایی که از پیش تهیه شده بود، استفاده شد.


وی افزود: مرکز داده‌های نهاد را افزایش داده‌ایم از همین رو ۴۰ درصد قطعی سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان رفع شد. خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته را در این سامانه ایجاد کردیم که ۴۵۵ هزار درخواست به آن ارسال شد و کمتر از یک ساعت پاسخ داده شده است.


رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه سیاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها استفاده از فضای مجازی است، گفت: در کنار متن کتاب و نقش استاد آموزش مجازی را توسعه خواهیم داد. آموزش ما محدود به دروس معارف و فرهنگی نخواهد بود. آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نیست. باید نقش محوری کتاب و استاد حفظ شود.


وی گفت: از پلتفرم بومی در سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان استفاده شده است. این پلتفرم قابل عرضه به دیگر نهادهای آموزشی دیگر است.


فاضلی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آنا، درخصوص عدم ثبت امتحانات دروس معارف برخی دانشجویان در سامانه گفت: قطعی اینترنت یکی از علل اصلی این مشکلات است و در برخی از موارد دانشجویان پس از ورود به کلاس (کمتر از ۲۵ دقیقه حضور در کلاس) اقدام به شرکت در آزمون می‌کردند از همین رو آزمون‌ها ثبت نمی‌شد.
انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته