دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 09:56
معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

عدم تحرک فیزیکی در دانش‌آموزان، سیر نگران کننده‌ای دارد

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، عنوان کرد: متاسفانه عدم تحرک فیزیکی در دانش آموزان سیر نگران کننده‌ای دارد. درصد زیادی از وقت دانش آموزان بعد از مدرسه صرف تماشای تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای و غیره می‌شود به گونه‌ای که گاهی 70 درصد زمان کودکان را این مسائل به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر : 49906

دکتر محمد تقی یمانی، معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، اظهار کرد: خوشبختانه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش که با معاون بهداشتی وزارت بهداشت در کمیته پیگیری تفاهم نامه حضور دارند اعلام کردند که در مدارس، جشنواره‌های «فرهنگی و ورزشی» را از سال گذشته آغاز کردند که نتایج خوبی را به همراه داشته است.


وی افزود: ساعات درسی دانش آموزان در مدارس محدودیت دارد، یعنی نمی‌توانیم بگوییم که ساعات درسی را افزایش و یا کاهش دهند. ما وقت بسیار زیادی را برای آموزش علوم به دانش آموزان صرف می‌کنیم اما باید یک مقدار از این زمان را با برنامه‌ریزی دراز مدت کاهش دهیم تا دانش آموزان به تحرک و فعالیت فیزیکی بپردازند.


یمانی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه ساعات ورزش دانش آموزان فعال‌تر شده است، عنوان کرد: در گذشته می‌گفتند 30 دقیقه در روز برای تحرک داشتن دانش آموزان کفایت می‌کند اما امروزه سازمان بهداشت جهانی یک ساعت در روز را توصیه کرده است.


معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه عدم تحرک فیزیکی در دانش آموزان سیر نگران کننده‌ای دارد. درصد زیادی از وقت دانش آموزان بعد از مدرسه صرف تماشای تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای و غیره می‌شود به گونه‌ای که گاهی 70 درصد زمان کودکان را این مسائل به خود اختصاص می‌دهد.


وی افزود: دانش آموزان صبح تا ساعاتی از بعد از ظهر در کلاس درس حاضر هستند و بعد در منزل مشغول به انجام تکالیف می‌شوند و سپس به دلیل آپارتمان‌نشینی و نبود فضای مناسب برای بازی‌های گروهی با همسالان به بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند.


معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با توجه به برنامه آغاز شده در اصفهان برای شناسایی دانش آموزان در معرض چاقی، عنوان کرد: ما در اصفهان برنامه‌ای را به صورت آزمایشی آغاز کردیم مبنی بر اینکه دانش آموزان در معرض چاقی را شناسایی می‌کنیم و آنها می‌توانند ساعاتی را در ورزشگاه‌ها همراه با خانواده به صورت رایگان حضور داشته باشند و ورزش‌های ایروبیک را انجام دهند.


به گفته وی، در اصفهان 18 پایگاه فعال است و در تلاش هستیم این مساله را در سراسر کشور تعمیم دهیم.


یمانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از تمامی سازمان‌ها در خواست می‌شود اگر فضایی قابل واگذاری دارند آن را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند تا بتوانند به ورزش و فعالیت فیزیکی بپردازند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد زنان میانسال دچار اضافه وزن و چاقی هستند، یادآور شد: این افراد برای نسلی هستند که در آن زمان کودکان از فعالیت بیشتری برخوردار بودند بنابراین کودکان امروزی در آینده بیش از این آمار در معرض ابتلا به چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب