تأثیر عمیق کرونا روی رفتار مصرفکنندگان
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرزین فردیس در چهل و پنجمین نشست نقد و اندیشه با موضوع تأثیر کرونا بر کسبوکارهای نوپا که ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: کرونا در سطح جهانی نهتنها کسبوکارهای نوپا بلکه کسبوکارهای بزرگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
وی افزود: طبق گزارش بانک جهانی، شیوع بیماری کرونا سبب شده اقتصاد جهان ۴.۹ درصد کوچکتر شود. اما موضوع اصلی این است که کرونا تأثیر عمیقی روی رفتار مصرفکنندگان و خریداران داشته است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادل و کشاورزی تهران بیان کرد: در حوزه گردشگری، شرکتهای فعال با شیوع کرونا ۹۰ درصد از درآمدزایی خود را از دست دادند. البته کسبوکارهای زیادی نیز افزایش تقاضا را تجربه کردند.
فردیس عنوان کرد: نباید فراموش کرد کرونا تمام قارههای جهان را درنوردیده و حتی حوزههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز دستخوش تغییر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مجموع تغییرات را در حوزههای فروش و مصرف میبینیم نتیجه میگیریم بخشی از این دگرگونیها گذرا و بخشی دیگر پایدار است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادل و کشاورزی تهران ادامه داد: بخش خصوصی باید توانایی لازم برای تفکیک تغییرات گذرا از دگرگونیهای پایدار را به دست آورده و از این طریق برنامهریزی جامعی را برای آینده انجام دهد.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/