دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عیدی مطرح کرد؛

همسویی برنامه‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با دانشگاه‌های نسل سوم

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: «مجموعه سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های امروز باشگاه هم‌راستا با دانشگاه‌های نسل سوم تدوین و اجرا می‌شوند.»
کد خبر : 497465
d3c1e274-2fe2-4cda-8a65-99b77760290f.jpg

فاتح‌علی عیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز، برنامه‌های جاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی را همسو و هم‌راستا با دانشگاه‌های نسل سوم دانست و تأکید کرد: «برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی، کارگاه‌های کارآفرینانه، رویدادهای استار‌ت‌آپی در حیطه‌های مختلف، بازدیدهای علمی از صنایع و برگزاری دوره‌های اندیشه‌ورزی، همگی در راستای هدایت، تشویق و ترغیب دانشجویان به کارآفرینی است که شاخص‌ اصلی دانشگاه های نسل سوم محسوب می‌شود.»


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: «تربیت دانشجویان کارآفرین و یا کارآفرین کردن دانشجویان و ایجاد نسلی که به جای شغل در جستجوی جایی برای کار باشد، وظیفه ماست.»


عیدی جمله پیتر‌دراکر که (همه چیز باید به کار تبدیل شود و اگر چنین نشد، اصولاً اتفاقی نیفتاده است) را یادآور شد و تصریح کرد: «مأموریت‌گراکردن دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در راستای انجام کار است. در این رابطه از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و پروژه احیای دریاچه ارومیه و پرداختن به صنعت کیف و کفش به دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان‌شرقی محول شده است.»


وی بیان کرد: «کارآفرینی باید تبدیل به راهبرد اصلی دانشگاه‌ها بشود که پیامد آن توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه است و افراد آن را برای تغییر، جستجو و بهره‌برداری از فرصت‌ها به‌منظور نوآوری و توسعه آماده می‌کنند.»


این مسئول بر لزوم ایفای نقش فعالانه دانشگاه در تجاری‌سازی دارایی‌های فکری استادان و دانشجویان و کارمندان تأکید کرد و گفت: «ارتقای سطح همکاری فعالانه اعضای هیئت علمی و گروه‌های آموزشی،  راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی فرا‌رشته‌ای متمرکز بر موضوعات اجتماعی، ایجاد انگیزه در استادان و تفویض اختیار به گروه‌های علمی در راستای  تأمین مالی با افزایش مشارکت فعال، مشوق‌هایی متناسب با عملکرد آنها برای کسب درآمد و بازبینی و بهبود ارتباط با صنعت از شاخص‌‌هایی هستند که در تحقق دانشگاه نسل سوم حائز اهمیت فراوانند.»


این پژوهشگر علوم ارتباطات تأکید کرد: «دانشگاه، کارآفرین توسعه اقتصادی را به‌عنوان یک عملکرد جدید دانشگاهی به آموزش و پژوهش پیوند می‌زند که به آن سرمایه‌ای کردن دانش می‌گویند و پیوند دانشگاه با کاربران دانش را محکم‌تر کرده و دانشگاه را به عملگرای اقتصادی مبدل می‌کند.»


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب