آموزش مجازی نمیتواند به طور کامل جایگزین آموزش حضوری شود/ کاهش محسوس راندمان آموزشی در آزمونهای مجازی
ابوالفضل طهماسبی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و عادی نبودن شرایط اظهار کرد: اولویت اول حفظ سلامتی دانشجویان و پرسنل دانشگاه است و در این شرایط به همت همکارانم تلاش کردیم فرآیند آموزش و رسالت دانشگاه متوقف نشود.
وی افزود: بدیهی است که آموزش مجازی بهخصوص برای دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی نمیتواند به طور کامل جایگزین آموزش حضوری شود و راندمان آموزش در روشهای مجازی به طور محسوسی کاهش مییابد. البته تلاش کردیم تا با استفاده از نرم افزارهای مناسب و آماده کردن زیرساختهای لازم، این خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
رئیس دانشگاه گنبد کاووس با بیان اینکه برای به اتمام رساندن این نیمسال تحصیلی و برگزاری آزمون پایان ترم باید تصمیمگیری میکردیم، گفت: با توجه به توصیههای ستاد ملی کرونا و عادی نشدن شرایط، تصمیم گرفتیم آزمون پایان ترم را بهصورت ترکیبی از روشهای حضوری و غیرحضوری برگزار کنیم؛ برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که غالباً بومی استان بوده و تعدادشان در هر کلاس کم است با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله مناسب (حدود 1/6 متر)، آزمون بهصورت حضوری برگزار خواهد شد به گونهای که به اسکان در خوابگاههای دانشجویی نیاز نداشته باشند.
طهماسبی تصریح کرد: در خصوص دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، آزمونهای پایان ترم بهصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. برای جلوگیری از تخلفات احتمالی از نرم افزار خاصی برای آزمون استفاده خواهیم کرد که با زمانبندی مناسب و تغییر ترتیب سؤالات و... احتمال تقلب را کاهش میدهد.
وی خاطرنشان کرد: در بارمبندی برای هر درس به گونهای خواهد بود که 12 نمره با ارزیابی مستمر در حین تدریس (ارائه تکلیف، پروژه، تمرین، پرسش و پاسخ و...) و فقط 8 نمره با آزمون غیرحضوری تعیین تکلیف خواهد شد. امیدواریم با رفع مشکل ویروس کرونا و عادی شدن شرایط بتوانیم مانند گذشته فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود را در دانشگاه بهصورت حضوری و با کیفیت مطلوب ارائه کنیم.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/