دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 15:26
همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

کارگاه فرهنگی «علم در خدمت صلح و توسعه» در واحد گرمسار برگزار شد

همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح وتوسعه؛ کارگاه فرهنگی علم در خدمت صلح و توسعه ویژه اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.
کد خبر : 48913

به گزارش خبرنگار آنا، در این کارگاه حجت الاسلام علیرضا پیروزمند، مسئول هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با طرح سئوال چه نوع علم، چه نوع توسعه و چه نوع صلح جهانی به بیان معنای صلح جهانی، معنا و الزامات توسعه جهانی، الزامات گسترش علم، دوگونه رابطه علم و توسعه جهانی و دو گونه رابطه علم و صلح جهانی پرداخت.


وی با بیان اینکه توسعه در بستر صلح و امنیت و با ابزار علم و فن آوری اتفاق می افتد گفت: الزمات جهانی صلح شامل: نبودن جنگ به معنای خون ریزی و ایجاد ناامنی ناشی از درگیری نظامی یا احساس مخاطره از درگیری نظامی و قوی تر بودن جبهه حق در جنگ نرم با جبهه باطل و استمرار و تقویت امنیت برای گسترش ارزشهای الهی در سطح جهان است.


مسئول هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان الزامات پیشرفت وتوسعه جهانی، ارتقاء سطح شاخصهای مورد توافق جهانی در زندگی (همچون رفاه، امنیت، آزادی، عدالت، اطلاعات،...) که در افزایش سطح ارضاء و نیازهای بشر نمود می یابد و ارتقاء جهانی سطح شاخص های توحیدی در زندگی (همچون شکل توحیدی آزادی، عدالت، گسترش اطلاعات و...) که در افزایش کمال فردی و اجتماعی نمود می یابد را معنای سطحی و عمیق پیشرفت جهانی برشمرد.


پیروزمند، اصلاح و جهانی سازی مفاهیم پایه همچون جنگ، صلح، توسعه، جهانی شدن، پیشرفت علمی، عدالت، آزادی، رفاه، امنیت وتلاش حوزه و دانشگاه در پی ریزی علوم انسانی اسلامی و ملاحظه امتداد تأثیر آن در سایر علوم و فن آوری وتلاش برای جهانی سازی علوم انسانی تحول یافته و امتداد دادن آن تا لایه تمدن سازی را از راهکارهای موفق علم در خدمت صلح و توسعه برشمرد.


این کارگاه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیرخانه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته