دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1399 - 10:59
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان :

حضرت خدیجه(س) فرهنگ زندگی و اقتصاد عقلانی و طهارت را حاکم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: «حضرت خدیجه(س) فرهنگ زندگی عقلانی، اقتصاد عقلانی و طهارت را حاکم کرد و کار او تبدیل فرهنگ جاهلی به فرهنگ عقلانی بود و به تحریم ربا و مراکز فساد پرداخت.»
کد خبر : 487419
2791516.jpg

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا به مناسبت دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با اشاره به زندگی عقلانی ایشان اظهار کرد: «عصر، عصر جاهلیت بود، فرهنگ، فرهنگ تقلید بود، نه تحقیق و نه استدلال. در چنین عصری خدیجه کبری عالمه، عابده، زاهده و موحده‌ بوده است.»


وی افزود: «باید بررسی کرد چه کسی آن روز ایشان را موحّد کرد و در کدام مکتب درس خواند که فرهنگ عقلانیت را در آن فضای جاهلی پیاده کرده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ادامه داد: فرهنگ آن عصر جاهلی بود، اقتصاد هم جاهلی بود، اقتصاد جاهلی بر مدار ربا دور می‌زد. ربا یک پیمان تجاری و اقتصادی رسمی بود و نیز دامن‌فروشی یک تجارت رسمی بود که خداوند می‌فرماید «لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا» (نور/۳۳) و کنیزان خود را برای دستیابی شما به متاع ناپایدار زندگی دنیا مجبور به خودفروشی نکنید، (به‌‌ویژه) اگر خودشان می‌خواهند پاک بمانند.


علیمرادی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) هر دو را ابطال کرد، هم ربا را و هم بغاء و دامن‌فروشی را در عمل تحریم کرد. با آن ثروت کلان، نیازی نداشت که «مال‌التجاره» خود را در راه‌های ناامن برای تجارت ببرد؛ بلکه با ربا می‌توانست آسوده زندگی کند؛ اما با تجارت عقلانی، جلوی ربای جاهلی را گرفت.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌ «خدیجه(س) فرهنگ زندگی عقلانی، اقتصاد عقلانی و طهارت را حاکم کرد. کار او تبدیل فرهنگ جاهلی به فرهنگ عقلانی بود و به تحریم ربا و تحریم مراکز فساد پرداخت.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان خاطرنشان کرد: «️اینها کار مادر مؤمنین حضرت خدیجه(س) بود، اگر مادر بخواهد از ما راضی بشود، باید راه او را طی کرد؛ بنابراین باید هم فرهنگ عقلانی، هم اقتصاد عقلانی و هم طهارت و پاکی را بجوییم.»


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته