دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاه متفاوت آنا به سفره افطار شبکه دو؛

«مکث»؛ گفتگو محوری که تکراری نمی‌شود

«مکث» با استفاده از چهره‌های مردمی به‌عنوان مهمان و هنرمندان بی‌ادا به‌عنوان مجری، هر بار داستان جدیدی را روایت می‌کند.
کد خبر : 487082
637238404455236132_md.jpg

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا- فقدان خلاقیت در طراحی برنامه‌های گفتگومحور ماه مبارک رمضان  موجب شده بیشتر برنامه‌های این‌چنینی در حالی روی آنتن بروند که متأسفانه جز کپی‌کاری و تقلید از اسلاف چیزی در چنته ندارند.
شبکه دو سیما اما با برنامه «مکث» نشان داده که جلب مخاطب دم افطار نیاز چندانی هم به اطوار و گریه و مویه ندارد. «مکث» با استفاده از چهره‌های مردمی بعنوان مهمان و هنرمندان بی‌ادا به‌عنوان مجری، ضمن ایجاد تنوع تصویری برای مخاطبان، هر بار داستان جدیدی را (عمدتا با محوریتکرونا) روایت می‌کند.
دکور و فضاسازی‌های «مکث» به شدت ساده و صمیمی است که حس و حال و هوای ماه رمضان را تداعی می‌کند؛ برعکس برنامه هایی که با مانور تجمل و خاصه خرجی تلاش می‌کنند کمبود محتوا را جبران کنند.




گروه تولید «مکث» که هم در سینما و هم در تلویزیون‌ سابقه تولید محصولاتی مخاطب‌پسند در تمام گونه‌ها از کمدی‌های مفرح نظیر «خوابم میاد» و «خندوانه» تا مسابقاتی مثل «ستاره ساز« و تاک‌شوهایی تعلیمی مثل «هزارداستان» را داشته‌اند اندوخته خود را محملی کرده‌اند برای ایجاد آرامش سمعی-بصری بینندگان در دقایق دم‌افطار و این آرامش چون با ایجاد امید در مخاطب همراه شده فضایی استثنایی را رقم زده است.
محتوای برنامه نقطه اصلی تمایز و قوت آن در قیاس با سایر تاک‌شوهای رمضانی است. اتاق فکر برنامه هوشمندانه به دنبال کارکردگرایی در موضوع کرونا است. آنها کوشیده‌اند تجربیات موفق و شکستهای این دوره را با هدف سرمشق گرفتن مخاطبان و استفاده از آن در زندگی روزمره به تصویر بکشند.



«مکث» یک گام بلند و موفق برای تلویزیونیست که خیلی سعی دارد خود را پیشتاز رقابت با دیگر مدیوم‌ها نشان دهد و این گام بلند گواهیست بر آن که رقابت در کارزار رسانه‌ای جز با سپردن سکان تولید به نیروهای مجرب امکان پذیر نیست.
«مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دو پخش میشود.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب