دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 17:17

رئیس واحد نجف‌آباد: دکتر میرزاده منجی دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: از زمانی که دکتر میرزاده و همکارانشان در راس مدیریت دانشگاه قرار گرفته‌اند سیاست‌گذاری‌های بسیار خوبی صورت پذیرفته که با قبل از این دوره کاملا متفاوت است.
کد خبر : 48463

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد امیری در نخستین نشست ارزیابی و بررسی عملکرد اجرایی معاونت‌های دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان واحد نجف آباد که با حضور هیات رئیسه واحد و مدیران اجرایی مرتبط با مباحث شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شد، با مروری بر وضعیت آموزش عالی کشور در چهار سال گذشته تاکنون گفت: میرزاده فرشته نجات دانشگاه آزاد اسلامی است، این تغییر و تحول را باید عنایت الهی دانست چرا که اگر وی نبود دانشگاه با مشکلات بودجه‌ای جدی و خطر افت کیفیت آموزشی مواجه می‌شد.


وی ادامه داد: اگر شهامت و درایت میرزاده در اضافه کردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی نبود، قطعا درصد زیادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با مشکلات فراوانی مواجه می شدند. البته نباید صرفا به این تغییرات و سیاست‌گذاری خردمندانه اکتفا کرد، بلکه باید گام‌های بلندتری برای پایدار سازی کیفیت آموزش عالی کشور برداشت.


این مسئول درآمدزایی ،تجاری سازی، استفاده بهینه از امکانات موجود، یکپارچه‌سازی آزمایشگاه‌های واحدهای دانشگاهی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر تاکیدات ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه های میرزاده هر چند همه واحدهای دانشگاهی در حال تلاش و تکاپو هستند اما همه آنها قادر به انجام این موارد نیستند و قطعا انتظارات در این زمینه از برخی از واحدها که توانایی‌ها، امکانات و قدمت بیشتری دارند زیادتر است.


امیری ادامه داد:‌ همانطور که می‌دانید انتخاب واحد نجف آباد به عنوان واحد جامع مستقل باعث شده که سطح انتظارات از این واحد دانشگاهی نسبت به دیگر واحدها به مراتب بالا تر باشد. ما باید متناسب با نام و برند دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و مطابق با انتظارات ریاست دانشگاه در این زمینه بسیار بیشتر از دیگر واحد ها تلاش و فعالیت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: باید در کنار استفاده از پتانسیل بزرگ هیات علمی در دانشگاه، از حضور دانشجویان هم به بهترین شکل استفاده کرد. اکنون بیش از 40 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند و ما باید از این ظرفیت از طریق فعال کردن انجمن های علمی و تشکیل انجمن های جدید و هدایت آنها به سمت انجام کارهای پژوهشی ،تحقیقاتی مبتنی بر تفکر تولیدات دانش بنیان، بیشترین استفاده را داشته باشیم .


امیری افزود: همچنین باید با برنامه ریزی و ارتباط بیشتر و موثر با دیگر نهاد ها و مراکز علمی_ تحقیقاتی و صنعتی خارج از دانشگاه زمینه آشنایی آنها با امکانات تحقیقاتی و کارگاهی دانشگاه را فراهم ساخته تا از این طریق بتوانیم بخشی از هزینه های سنگین به روز نگهداری مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه را تامین و بار شهریه ای دانشجویان را نیز سبک تر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته