دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر نیرو اعلام کرد: عرضه تجهیزات برق تولید ایران به 25 کشور دنیا

وزیر نیرو با تاکید بر توانمندی مهندسان و متخصصان صنعت برق کشور گفت: اکنون 25 کشور دنیا تجهیزات صنعت برق تولیدی ایران را در شبکه‌های برق خود استفاده می‌کنند و محصولات داخلی ما در این کشورها فروخته می‌شود.
کد خبر : 48336

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید چیت چیان در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه صنعت برق در کشور به بلوغ خوبی رسیده است، افزود: ما در این نمایشگاه به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی برای تجهیزات و محصولات صنعت برق و همچنین بهره‌مندی از حضور شرکت‌های خارجی برای ورود تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم.


وی تصریح کرد: اکنون همه کارخانجات نیازمند تجهیزات برقی هستند، اما بسیاری از صنایع اطلاع کافی از محصولات داخلی ندارند و نمایشگاه صنعت برق فرصت مناسبی برای ارائه این تجهیزات و انعقاد قراردادهای تجاری است.


چیت چیان ادامه داد: خوشبختانه ما هر سال در نمایشگاه صنعت برق شاهد تنوع محصولات، ارتقای کیفیت و افزایش تعداد شرکت‌های حاضر هستیم، به طوری که تعداد شرکت‌های خارجی در این دوره از 110 به 200 شرکت رسیده است.


به گفته وزیر نیرو پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق امسال با حضور شرکت‌هایی از 24 کشور دنیا اعم از شرق آسیا، اروپا و قاره آمریکا آغاز به کار کرده و این نمایشگاه فرصت جدیدی پیش روی صنعت برق خواهد گذاشت.


چیت چیان درباره بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی نیز گفت: بدهی‌های ما به بخش خصوصی نسبتا قابل توجه است، اما باید توجه داشت که این بدهی‌ها ساکن نبوده و مرتبا در حال پرداخت هستیم.


وی با تاکید بر اینکه بدهی‌های جدیدی نیز به لحاظ انجام پروژه‌های جدید برای وزارت نیرو ایجاد می‌شوند، بیان کرد: خوشبختانه در سال 93 توانستیم مقادیر بیشتری از بدهی‌های خود را به بخش خصوصی پرداخت کنیم.


چیت چیان گفت: مهم ترین مساله صنعت برق عدم تعادل میان هزینه و درآمد است که امیدواریم در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها به تعادل اقتصادی منطقی و صحیح برسد.


وزیر نیرو درباره ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت نیز تصریح کرد: وزارت نیرو با کسانی که بخواهند برق تولید کنند و یا در نیروگاه‌های بزرگ سرمایه گذاری داشته باشند، قرارداد خرید تضمینی به مدت 5 سال منعقد می‌کند.


وی اظهار کرد: تولید کنندگان برق پس از 5 سال می‌توانند برق خود را در بازار و یا بورس انرژی به صورت رقابتی عرضه کنند. این خرید تضمینی یک اطمینان قابل توجه و انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در صنعت برق است.


چیت چیان ادامه داد: در مورد انرژی های تجدید شونده نیز برق تولید کنندگان نیروگاه‌های زیست توده، زمین گرمایی و ... به صورت تضمینی و به مدت 20 سال خریداری خواهد شد.


وزیر نیرو تاکید کرد: اکنون ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین و مقررات حمایت از انرژی‌های تجدید پذیر را داراست که این امر موجب جذب تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است و مسلماً ما در طول سال‌های آینده شاهد جهشی در صنعت برق خواهیم بود.


وی خاطرنشان کرد: اگر نخواهیم با کشورهای جهان تعامل و مراوده داشته باشیم، یقینا صنعت برق پس رفت خواهد کرد و دیگر قادر به ایجاد رقابت محصولات داخلی با محصولات جهانی نخواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته