پوشش آموزش مجازی یک میلیون دانشجو کاری ارزشمند در دانشگاه آزاد اسلامی است
حامد زارعی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا درباره راهاندازی کلاسهای مجازی آموزش الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک اظهار کرد: «قبل از اینکه در مورد اقدامات این واحد دانشگاهی در راهاندازی آموزش الکترونیک و برگزاری کلاسهای مجازی صحبت کنم بهعنوان یک عضو هیئت علمی از اینکه دانشگاه آزاد توانست با پوشش بخش عظیمی از دانشجویان کشور در آموزش مجازی و الکترونیک حضور پیدا کند و این کار را انجام دهد، باید آن را مایه مباهات دانست و از مسئولان ارشد دانشگاه بهدلیل اجرای این ظرفیت قدردانی کرد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین - پیشوا خاطرنشان کرد: «شکوه کار وقتی درک میشود که میبینیم خیلی از دانشگاههای مادر بهصورت فایلبندی شده و آفلاین در حال آموزش دانشجویان خود هستند.»
آغاز کلاسهای مجازی در واحد ورامین از ۲۰ اسفند 98
زارعی درباره اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا افزود: «از زمانی که قرار شد آموزش الکترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی راهاندازی شود، فایلهای خود را برای واحد الکترونیک سازمان مرکزی ارسال کردیم و از حدود بیستم اسفند کلاسهای مجازی ما در این واحد دانشگاهی دایر شد و در این روند هفته به هفته و روز به روز بر میزان حضور دانشجویان افزوده میشد.»
این مقام مسئول گفت: «پنجم فروردین کلاسهای جبرانی خود را آغاز کردیم و بر اساس آخرین آماری که اخذ شده ۸۶ درصد از دانشجویان در این کلاسها حضور دارند.»
وی درباره تیم پشتیبان یادآور شد: «حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر بهعنوان پشتیبان در ساعات شبانهروز بهصورت آنلاین و تلفنی جوابگوی دانشجویان و استادان بوده و هستند.»
این استاد دانشگاه با بیان اینکه راهاندازی کلاس مجازی تجربه نو برای واحدهای دانشگاهی بود، خاطرنشان کرد: «در نخستین جلسه داخلی با اعضای دانشگاه بعد از ایام نوروز را نیز بهصورت مجازی و الکترونیک برگزار کردیم.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک درباره استفاده از آموزش مجازی و الکترونیک بعد از رفع بحران کرونا اظهار کرد: «این ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی است که نباید بهسادگی از آن عبور کرد و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در که بر حضور پرقدرت در فضای مجازی تأکید دارند، میتوان بهنوعی با این اقدام این حضور را به نمایش گذاشت.»
زارعی افزود: «در این روند خیلی از دانشجویانی که با فضای مجازی و علوم رایانهای آشنایی نداشتند، مجبور به یادگیری شدند و از این طریق میتوان به ارتقای فرهنگ عمومی در فضای مجازی کمک کرد و بعد از آن است که خود دانشجویان میتوانند به تولید محتوا در فضای مجازی اقدام کنند.»
انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/
انتهای پیام/