دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1399 - 09:52
رئیس ستاد حرکت‌های جهادی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مطرح کرد؛

تشریح اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای مقابله با کرونا/ تولید و توزیع بیش از یک میلیون و 800 هزار دستکش در کشور

رئیس ستاد حرکت‌های جهادی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اقدامات این قرارگاه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور را تشریح کرد.
کد خبر : 482947
c48d623f-7a99-4788-a77b-439eb58a0711.jpg

علی حاجوی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در زمینه بیماری کووید-19 اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور منجر به حرکت و اقداماتی توسط انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی همپای نهادها و سازمان‌های دولتی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شد که قرارگاه جهادی امام رضا (ع) یکی از این گروه‌های مردم نهاد است که با اقداماتی همچون اعزام نیروهای داوطلب به بیمارستان‌ها و ضدعفونی معابر سعی در حل این بحران دارد.



وی با بیان این‌که قرارگاه جهادی امام رضا(ع) سال 1393 با حضور جمعی از جوانان مؤمن و انقلابی با مشارکت جهادگران پیشکسوت و فعالان عرصه‌های اجتماعی به‌صورت خودجوش و مردمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری این قرارگاه عبارتند از مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی با تکیه بر حفظ کرامت انسانی در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ترویج حرکت‌های جهادی در راستای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم، بسط و تعمیم گفتمان و فرهنگ مدیریت جهادی، حضور در بحران‌ها و حوادث در راستای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، تربیت علمی و عملی جوانان مؤمن و متدین با حفظ روحیه جهادی در راستای آشنایی با درد محرومین، فعالیت در حوزه زیرساخت‌های بنیادی فرهنگی جامعه نظیر خانواده، حجاب و اوقات فراغت.



رئیس ستاد حرکت‌های جهادی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ادامه داد: این قرارگاه سال‌های گذشته با حضور جهادگران و نیروهای داوطلب اقداماتی را برای محرومیت‌زدایی در استان‌های کشور و کمک به استان‌های سیل‌زده و زلزله‌زده انجام داده و این بار در تلاش برای مقابله با بیماری کرونا است.


حاجوی در خصوص مهم‌ترین اقدامات قرارگاه برای مقابله با بیماری کرونا گفت: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده راه‌اندازی پویش «همه باهم علیه کرونا» در اواخر بهمن ما بود که براساس آن فعالیت‌هایی را در حوزه‌های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و کمک به خانواده‌های نیازمند در تهران و استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان، قم، گیلان، گلستان، مازنداران و بوشهر و سایر استان‌های کشور انجام داد.



وی تصریح کرد: اعزام نیروی درمانی به بیمارستان‌ها تا ضدعفونی شهرها، مذاکره با رؤسای بیمارستان‌های فعال در حوزه درمان بیماری کرونا برای پذیرش نیروهای داوطلب همچون دانشجویان سال آخر پزشکی یا بازنشستگان برای ارائه خدمات از جمله خدمات درمانی این قرارگاه بود و در این راستا تاکنون 39۸ نفرروز نیروی داوطلب به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.


رئیس ستاد حرکت‌های جهادی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سؤالات شهروندان در زمینه بیماری کووید-19، ضدعفونی زندان‌‌های فشافویه، تهران بزرگ،کانون اصالح و تربیت، راه‌اندازی سامانه غربالگری بیماری کووید-19 با همکاری شبکه بهداشت شمال تهران، تولید محتوای آموزشی، ضدعفونی معابر و محیط‌های عمومی سطح شهرها و شهرستان‌ها را از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور دانست.



حاجوی در خصوص توزیع مواد ضدعفونی‌کننده بین گروه‌های جهادی و داوطلب استان تهران نیز عنوان کرد: روزانه ۲ گالن یک‌هزار لیتری مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و در اختیار گروه‌های داوطلب قرار می‌گیرد. همچنین پایگاه‌هایی برای توزیع مواد ضدعفونی کننده در چیذر و امامزاده بی بی زبیده شهرری و شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شده که تیم عملیات سریع گندزادایی برای مراکز حساس به استعداد نیروهای قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با همکاری سپاه با چهار خودرو سطح شهر تهران را گندزدایی می‌کند.


وی با بیان این‌که تاکنون 4 میلیون و 420 هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده در سطح شهر تهران تولید و توزیع شده است به سایر فعالیت‌های این قرارگاه در زمینه تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک و لباس بیمارستانی (گان) اشاره کرد و گفت: تا این لحظه به ترتیب یک میلیون و 825 هزار و 500 عدد ماسک طبی، 27 هزار و 700  عدد لباس بیمارستانی (گان)، 108 هزار و 400 دستکش و 17 هزار و 25 عدد شیلد تولید و در سطح کشور توزیع شده است.



رئیس ستاد حرکت‌های جهادی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در ادامه در خصوص کمک‌های قرارگاه به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در سطح مناطق 22گانه تهران اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 3 هزار و 665 بسته معیشتی و 4 هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده که بیشتر آنها در مناطق 18، 12، 17 و 20 بوده است.


حاجوی تصریح کرد: انجام اقدامات آموزشی و بهداشتی در تهران نیز از طریق خانه‌های جهاد سطح محلات 354‌ گانه تهران به انجام می‌رسد. همچنین تولید کلیپ‌های آموزشی برای مقابله با بیماری کرونا در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی آن از دیگر اقدامات این ستاد برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.


وی در پایان گفت: هزینه‌های اقلام مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و مواد اولیه تولید ماسک و گان، کمک به نیازمندان و سایر فعالیت‌ها برای مقابله با کرونا از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.


انتهای پیام/ 4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته