دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امیدوار رضایی: نمایندگان مردم یکی از مدافعان دانشگاه آزاد از ابتدا بوده‌اند

امیدوار رضایی ضمن تأکید بر این نکته که نمایندگان مردم در مجلس از ابتدا جزو مدافعان دانشگاه آزاد بوده‌اند گفت: خوشبختانه رابطه خوبی بین مجلس و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که این در واقع منافع مشترک مردم و دانشگاه را نشان می‌دهد و امیدواریم به پیشرفت هرچه بیشتر و سریعتر کشور بیانجامد.
کد خبر : 48281

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ایسکا نیوز، دکتر امیدوار رضایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، درباره حمایت نمایندگان مجلس از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد با تلاشی که اخیرا انجام داد و با احیای قانونی که در دفاع از دانشگاه آزاد در سال 67 با عنوان کمیته 3 نفره به تصویب رسیده بود، باعث شد با تصویب این رشته‌ها نمایندگان حس کنند باید در میدان حضور پیدا کنند و حمایت خود از این اقدامات را نشان دهند.»


او درباره نظارت و ارزیابی بی درنگ و هوشمند برای ارتقاء کیفیت دانشگاه و پیشتاز در تولید علم و اندیشه (همایش هم‌اندیشی و همسویی) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد دارای ارکان متفاوتی است که در رأس آن هیئت مؤسس، پس از آن هیئت امنا، رئیس دانشگاه، هئت رئیسه و... زیرمجموعه را تشکیل می‌دهند. در واقع وظیفه اصلی هیئت مؤسس، نظارت مستمر بر اقدامات دانشگاه است.»


او در ادامه خاطر نشان کرد: «این نظارت به معنای هدایت، کمک و تقویت اقدامات اجرایی است. هدایت هوشمندانه، کمک بسیار زیادی به بهتر شدن بازخوردها و فعالیت شبانه روزی دانشگاه آزاد خواهد بود. تا کنون به دلیل اینکه چنین ساختاری تشکیل نشده بود، که خوشبختانه اکنون این امر با تصویب در هیئت مؤسس، محیا و تکمیل شد. در واقع این همکاری و همدلی در دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تقویت دانشگاه آزاد بسیار مفید خواهد بود و به نوعی عیب‌های داخل دانشگاه را قبل از اینکه دیگران تذکر دهند و یا مورد سوء استفاده قرار گیرد در داخل و با این سیستم هوشمند، در جهت اصلاح رفع خواهد کرد.»


رضایی افزود: «برای جلوگیری از موازی کاری که گاهی اوقات در بحث نظارت ایجاد می‌شود باید هدف، انجام امور با همدلی اصلاح و سپس تقویت باشد. اگر این اصول را قبول داشته باشیم هر ابهامی هم که در مسیر اجرا ایجاد شود با این همدلی و نیت خالص که همه در جهت ارتقا دانشگاه تلاش خواهند کرد، قابل رفع خواهد بود.»


او در ادامه درباره حمایت بیش از 240 نماینده از توسعه تحصیلات تکمیلی ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: « نمایندگان مردم یکی از مدافعین دانشگاه آزاد از ابتدا بوده‌اند. اهمیت این موضوع از آن جایی است که واحدهای دانشگاه آزاد در تمام شهرستان‌ها هستند و نمایندگان مستقیما از وضعیت روبه جلوی این واحدها آگاه هستند. در واقع نمایندگان خود را در دانشگاه آزاد ذینفع می‌دانند و همیشه به دنبال رفع مشکلات بوده‌اند.»


او افزود: «البته به جز وقفه‌ای که در دوره گذشته‌ای که به وجود آمد، دانشگاه آزاد با تلاشی که اخیرا انجام داده، با احیای قانونی که در دفاع از دانشگاه آزاد در سال 67 با عنوان کمیته 3 نفره به تصویب رسیده بود، باعث شد با تصویب این رشته‌ها نمایندگان حس کنند باید در میدان حضور پیدا کنند و حمایت خود از این اقدامات را نشان دهند.»


رضایی ادامه داد: «اهمیت این حمایت در هجمه‌های اخیر به دانشگاه آزاد اسلامی مشخص می‌شود که تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد را غیرقانونی اعلام می‌کردند. مجلس با استعلامی که انجام داد روند تصویب این رشته‌ها را بررسی کرد. قانون دانشگاه آزاد درباره تصویب رشته‌ها قبلا به تصویب مجلس رسیده و با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است. خوشبختانه رابطه خوبی بین مجلس و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که این در واقع منافع مشترک مردم و دانشگاه را نشان می‌دهد و امیدواریم به پیشرفت هرچه بیشتر و سریعتر کشور بیانجامد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته