دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل سابق پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی :

جنگ نرم، تبلیغات هماهنگ‌شده به منظور تغییر ترجیح‌هاست

مدیرکل سابق پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی گفت: جنگ نرم، تبلیغات هماهنگی‌شده به منظور تغییر ترجیح هاست.
کد خبر : 47467

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، مصطفی اروجی در همایش پدافند غیرعامل که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی و با همکاری گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سالن شهریار برگزار شد، افزود: تفکر اساسی جنگ نرم در جنگ جهانی دوم به وجود آمده است و بر اساس این تفکر بهترین پیروزی آن است که بدون جنگ و خونریزی باشد.


مدیرکل سابق پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی گفت: حمله در جنگ نرم، حمله به مختصات فکری بشری است که افکار، ذائقه، باورها و فرهنگ یک جامعه را مورد حمله قرار می‌دهد.


وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات غیرنظامی مانند مقاوم‌سازی، آمایش سرزمین، پراکندگی و استتار برخی از اقداماتی است که بدون توسل به اقدامات نظامی می‌توان به عنوان پدافند غیرعامل از آنها نام برد.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز هم گفت: تهدیدهای طبیعی شامل سیل، زلزله، توفان و... و تهدیدهای انسان‌ساز شامل نظامی، امنیتی و اتفاقی است.


دکتر یوسف زندی با توجه به دیدگاه معاصر درباره پدافند غیر عامل تصریح کرد: در زمینه مقابله غیرعامل با بحران، نوع بحران و امکانات در دسترس شامل پیشگیری و هشدار، ایجاد پناهگاه، امداد و نجات و بازتوانی است.


وی تأکید کرد: اصول پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت مسکن‌های شهری در سه بخش معماری، مقاومت سازه و تأسیات ساختمانی متبلور است.


این عضو هیأت علمی واحد تبریز در ادامه به تشریح بحث تخصصی درباره مقاوم‌سازی سازه‌ها و تأسیسات پرداخت.



به گزارش آنا، مدیر کل کنونی پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: آموزش تنها دروازه پیروزی پدافند غیرعامل است و تدبیر، هوش و بهره‌گیری از امکانات راه های رسیدن به این پیروزی است.


سردار احمد جهانسری افزود: تغییر مولفه های دفاعی بدون تجهیزات،تغییر باور و اندیشه و تکنولوژی‌های نو از مولفه‌های پدافند غیرعامل است.


جهانسری تصریح کرد: سایبری، زیستی، کالبدی، پرتوی، اقتصادی، مردم‌محور، عمومی و شیمیایی حوزه‌های هشت گانه پدافند غیر عامل است.


وی تأکید کرد: پدافند غیرعامل باید در مدارس و دانشگاه ها به طور جدی مورد بحث و آموزش قرار گیرد که در این راستا دو هزار مدیر مدرسه تحت آموزش قرار گرفته‌اند.


وی در ادامه به تشریح تخصصی حوزه‌های هشت گانه پدافند غیرعامل پرداخت.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدتبریز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته