دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«ساها» و توانمندسازی کارکنان در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه خاص به توانمندسازی کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در تقویت زیرساخت‌های ساها معطوف شده است.
کد خبر : 47328

دکتر علیرضا ایرانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی و ایمنی کار، سلامت و محیط زیست HSE در واحد یادگار امام (ره) شهرری اظهار کرد: موضوع آموزش‌های تخصصی نیروی انسانی و توانمندسازی کارکنان در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها امری است که تاکنون مورد غفلت واقع شده بود.


وی ادامه داد: با پیاده‌سازی طرح ساها این مهم برنامه‌ریزی و به اجرا گذاشته شد به‌صورتی که از ابتدای سال 1394 تاکنون 8 عنوان کارگاه تخصصی برای کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در کشور برگزار و 7 دوره آموزشی دیگر برنامه‌ریزی و طی بخشنامه شماره 43065/70 مورخ 94/6/28 ابلاغ شده است.


ایرانبخش از برنامه‌ریزی برای برگزاری 9 عنوان دوره آموزشی تخصصی جدید در سه ماهه آخر سال 94 خبر داد و افزود: در برنامه ریزی و پیاده سازی دوره‌های آموزشی، نیازسنجی از خود کارکنان و مسئولان آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نقش محوری داشته است.


با پیاده‌سازی طرح ساها و از ابتدای سال 1394 تاکنون 8 عنوان کارگاه تخصصی برای کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در کشور برگزار و 7 دوره آموزشی دیگر برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است؛ 9 عنوان دوره آموزشی تخصصی جدید هم در سه ماهه آخر سال 94 برگزار می‌شود

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: توجه خاصی که امروزه به توانمندسازی کارکنان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در تقویت زیرساخت‌های ساها معطوف شده است، حاکی از این حقیقت است که این آموزش‌ها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مورد اشاره و ابزار مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات به متقاضیان و ابداع و نوع‌آوری در این حوزه است.


وی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی برای کارکنان آزمایشگاه‌ها را افزایش و بهبود کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی ارایه شده از سوی کارکنان، بهبود روش‌های عملیات پشتیبانی در امر ارایه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی از طریق سامانه ساها از قبیل برنامه‌ریزی دقیق برای روش‌های ارتقای پروژه‌های فنی، خدمات مهندسی، تحقیقاتی و …، بهبود روابط کار و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان آزمایشگاهی و تقلیل ضایعات در کار و حوادث کار در حوزه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانست.


ایرانبخش، هموار شدن راه رشد شغلی کارکنان و قبول مسئولیت‌های بیشتر از طرف آنان، بهبود یافتن روش‌های کاری، ایجاد همبستگی بیشتر کارکنان با واحد دانشگاهی و واحدهای دیگر و ایجاد رضایت شغلی در آنها به لحاظ ارتقاء علمی کسب شده و از بین رفتن تعارض بین اهداف ساها و خواسته‌های کارکنان را از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی برای کارکنان آزمایشگاه‌ها عنوان کرد.


این مسئول ادامه داد: استقبال از برخی دوره‌های آموزشی تخصصی که از طرف این معاونت برنامه‌ریزی می‌شود به قدری است که ما مجبور می‌شویم شرکت کنندگان را در دو یا سه گروه دسته‌بندی کنیم؛ این امر را نشان از کارآمد بودن این دوره‌ها برای شرکت‌کنندگان دارد.


ایرانبخش از زحمات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) به‌ویژه دکتر سید فرج الله موسوی رئیس واحد و دکتر اشجاران معاون پژوهش و فناوری و کادر اجرایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی قدردانی و از همراهی و همدلی روسای واحدهای آیت‌الله آملی، شهرکرد، بافق، خمینی‌شهر، مشکین‌شهر، گرمسار، اراک و گرگان و ... مبنی بر اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته