دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1398 - 11:40
صالحی‌عمران مطرح کرد؛

لزوم تقویت حرفه‌گرایی در آموزش عالی/ مشکل جذب دانشجوی مهارتی داریم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر لزوم تقویت حرفه‌گرایی در آموزش عالی تاکید کرد.
کد خبر : 469901
photo_2020-02-04_09-35-16.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی‌عمران در اجلاس سراسری روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که صبح امروز در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی برگزار شد، اظهار کرد: غلامی اولین وزیر علومی است که از دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای بازدید کرده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های حضوری است.


وی عنوان کرد: رتیه ایران در مؤلفه انتشارات علمی دانشگاهی در میان ۱۴۱ کشور، ۴۲ است. دانشگاه‌ها را در دنیا با مدل‌های جدید رتبه‌بندی می‌کنند و ضرورت دارد که آموزش هدفمند در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و به آمزش‌های مهارتی توجه شود. حرفه‌گرایی در آموزش عالی یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد که ۵۳ مرکز مربوط به پسران است و حدود ۸۰۰ هزار نفر از بدو تاسیس تاکنون فارغ التحصیل شده‌اند. مشکل جذب دانشجوی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد چراکه برچسب دانشجوی درجه دو بر پیشانی این دانشگاه خورده است.


صالحی‌عمران عنوان کرد: بودجه یکی از موضوعاتی است که در این مسئله مشکل داریم و وضعیت بودجه تخصیص شده به این دانشگاه اسفناک است‌. دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از سال ۹۰ که به وزارت علوم انتقال پیدا کرد، متاسفانه مسائل آن هنوز در دفتر آموزش و پرورش باقی مانده است!


وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ۶۱ درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال‌های گذشته وارد بازار کار شده‌اند و در حال ساماندهی این مسئله هستیم که موجب افزایش این درصد شویم.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب