دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1398 - 15:44
کار ویژه یاشار سلطانی برای انتخابات مجلس چیست؟

نمره قبولی ترور شخصیت در کارنامه پر از خالی جریان غرب‌گرا/ تخریب می‌کنیم تا مردم ضعف عملکرد اصلاح‌طلبان را فراموش کنند!

یاشار سلطانی در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات نامش بر سر زبان‌ها می‌افتد و این بار نیز در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات مجلس یازدهم، ظاهراً دست به افشاگری جدیدی زده و دشمن قدیمی و شماره یک خود، یعنی محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران را مورد هدف قرار داده است.
کد خبر : 468611
photo_2020-01-27_15-40-51.jpg

گروه سیاسی خبرگزاری آنا، یاشار سلطانی، خبرنگار سیاسی مشهوری است که در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات نامش بر سر زبان‌ها می‌افتد. این بار نیز در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات مجلس یازدهم، ظاهراً دست به افشاگری جدیدی زده و دشمن قدیمی و شماره یک خود، یعنی محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران را مورد هدف قرار داده است. نامی که بسیاری از تحلیلگران سیاسی از او را به عنوان رئیس مجلس آینده نام می‌برند.


افشاگری سلطانی، درباره الیاس فرزند قالیباف است. اتهامی که به گفته علی اصغر قهرمانی، وکیل الیاس، پیش از این توسط محمدعلی نجفی ـ شهردار سابق تهران که همسر خود را کشت ـ و همکارانش مطرح شد اما با شکایت الیاس قالیباف در شعبه یک دادسرای کارکنان دولت، ثابت شد، نجفی و دوستان مرتکب جرم «صدور گزارش خلاف واقع و نشر اکاذیب» شده اند.


نظر روشن قضایی درباره ادعای تکراری سلطانی


سلطانی در قالب یک توئیت اظهارات مجرمانه نجفی را اینگونه تکرار کرد که «مدرسه شمس الشموس متعلق به الیاس قالیباف زیرمجموعه خیریه امام رضا(ع) متعلق به همسر قالیباف است.» وی در ادامه نوشته است که همسر و فرزند قالیباف تراکم‌فروشی می‌کنند.


اما حکم منتشر شده توسط وکیل الیاس قالیباف روایت دیگری را نشان می‌دهد. در بخشی از این حکم که به شکایت الیاس از محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران، رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 و ممبینی مدیر حراست شهرداری منطقه 2 تهران مربوط است آمده: «شاکی (قالیباف) مدیر عامل موسسه شمس الشموس نبوده لیکن آقای مؤمنی ]درج اشتباه نام ممبینی در متن حکم صادره[ در گزارش خود وی را مدیرعامل و طرف قرارداد موضوع پلاک‌های مورد ادعا در سوءاستفاده از معاملات معرفی کرده است.» در ادامه این حکم آمده است: «از طرفی در گزارش آمده ]الیاس قالیباف[ به حقوق شهرداری خلل وارد کرده که حسب نظریه کارشناسان مطالبات شهرداری برابر مقررات، وصول گردیده و خللی به حقوق شهرداری وارد نشده و همچنین مصداق مشخصی از سوی متهم ممبینی برای جرایم منتسب به شاکی (دایر بر اعمال نفوذ در انعقاد قرارداد مداخله و تبانی در معامله با شهرداری - تحصیل مال نامشروع جعل عنوان - تضييع اموال) ارائه نشده است و حسب نظریه هیئت کارشناسی این ادعا کذب است.»



طرح شکایت نجفی، بدون بررسی


این حکم به جرایم محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و کشت پور، شهردار منطقه 2 نیز اینگونه اشاره می‌کند: «همچنین آقای رسول کشت پور نیز علیرغم اینکه قبلا در دو فقره نامه به شرح صفحات ۱۶ و ۱۷ صراحتا اعلام نموده که موسسه شمس الشموس اصل وجه و جرایم آن را به همراه خسارت تأخیر پرداخت نموده با علم و اطلاع از این قضیه به صرف گزارش واحد حراست اقدام به اعلام جرم به شهردار وقت تهران آقای نجفی نموده و شخص اخیر ]نجفی[ نیز بدون بررسی صحت و سقم قضیه اقدام به طرح شکایت می نماید.»


سکوت و عقب‌نشینی یاشار در ماجرای املاک نجومی


یاشار سلطانی پیش از این نیز سابقه اظهارات مشابهی درباره محمدباقر قالیباف دارد. ادعاهایی که البته منجر به محکومیت او در دادگاه شد. بهمن ماه سال گذشته بود که رسانه‌ها جزییات حکم محکومیت او را منتشر کردند؛ مجازات حبس به دلیل ارتکاب جرایم «نشر مطالب خلاف واقع»، «افتراء» و «تهدید» به ترتیب به مدت دو، یک و دو سال حبس (حداکثر مجازات دو سال است و نه بیشتر) و همچنین دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور.


این حکم پس از اثبات غیر واقعی بودن بیشتر اطلاعات وی درباره پرونده مشهور به «املاک نجومی» در دادگاه صادر شد. موضوع فروش املاک شهرداری دردوره مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران دقیقا پس از آن بزرگ‌نمایی شد که رسانه‌ها پی در پی فیش‌های حقوقی دریافت شده با ارقام نجومی را در دستگاه‌های وابسته به دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان منتشر می‌کردند. وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال 96 ماجرای «املاک نجومی» را که مستند به نامه غیرمعمول و ناقص یک سرپرست بازرسی عضو سازمان بازرسی کل کشور بود و تنها دو روز به شهرداری تهران مهلت پاسخگویی داده بود را منتشر کرد.


نکته جالب در پرونده فروش املاک شهرداری تهران عقب نشینی یاشار سلطانی درباره ایراد اتهام به برخی از خریداران است. افرادی که نام‌شان در لیست پرونده مذکور بود اما سلطانی بعدها مجبور به توضیح درباره آنان شد و تبرئه‌شان کرد.


یکی از این افراد که نامش به عنوان گیرندگان املاک نجومی در شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف مطرح شده بود، در دوره مدیریت اصلاح طلبان بر شهرداری تهران، توسط محمدعلی نجفی، شهردار وقت، به عنوان معاون‌ مالی و اقتصادی شهرداری تهران منصوب شد. پس از این انتصاب، جریان اصلاح‌طلب سیلی از انتقادات را متوجه نجفی، شهردار جدید تهران کرد.


همین انتقادات به نجفی سبب شد تا یاشار سلطانی برخلاف رویه قبل خود در زمان شهرداری قالیباف، به دفاع از «سمیع‌الله حسینی مکارم»،‌ معاون نجفی که تا دیروز وی را جزو «املاک نجومی‌بگیر» عنوان می‌کرد، برآید و در صفحه توئیتر خود با ارائه سند، بی‌گناهی وی را اثبات کند. این موضوع در کنار دیگر احکام قضایی منجر به تبرئه بسیاری از افرادی که نامشان در ماجرای فروش املاک شهرداری مطرح شده بود، گویای دروغ‌پردازی‌های صورت گرفته بود.



نکته مهم دیگر این است که سلطانی با اینکه در این چند روز، چندین پیام در توییتر علیه قالیباف منتشر کرده ولی درباره پرونده ادعایی املاک نجومی سخنی به میان نیاورده و سکوت کرده است.


نجفی گفت املاک نجومی را با حقوق نجومی معادل‌سازی کنید!


قالیباف در آخرین مناظره کاندیداها در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری درباره ماجرای املاک نجومی بیان می کند: «نکاتی که آقای جهانگیری در مورد املاک نجومی گفتند، دروغ آشکار است البته به وقتش باید اینها اثبات شود، اینکه می گویند ۲۲۰۰ میلیارد تومان دزدی در املاک نجومی شده است را ایشان باید ثابت کند، چون تهمت بزرگی در حضور مردم است و ایشان حتما این را ثابت خواهند کرد و این حق برای من هست اما شما بدانید در املاکی که گفته شد من خودم به دادستان کل نامه نوشتم که رسیدگی و اعلام شد جرم و تخلف سازمان یافته ای اتفاق نیفتاده است، اما چون کثافت این فساد حقوق نجومی شما درآمده بود، مشاور آقای روحانی، آقای نجفی جلسه گذاشت و به گفته دادستان تهران در آن جلسه گفتند معادل‌سازی کنید: «با مطرح کردن املاک نجومی کار سیاسی کنیم که جلوی خرابکاری و کثافت کاری حقوق نجومی گرفته شود.»


قالیباف در جای دیگری بیان می کند: «بنا به گواهی دستگاه‌های نظارتی فساد اداری در شهرداری تهران در دوره من کاهش یافته است.در موضوع املاک تعاونی شهرداری تهران با اینکه مطمئن بودم این موضوع سیاسی است اما اولین کسی بودم که از دادستان کل خواستم رسیدگی کند که البته رسیدگی و مشخص شد مساله سیاسی است و فساد سیستماتیکی صورت نگرفته است.»


ترور شخصیت به دلیل کارنامه ضعیف اجرایی


خلاف واقع بودن و ضعف مفرط حقوقی ادعاهای مطرح شده توسط یاشار سلطانی که در هنگامه‌های حساس سیاسی ناگاه به صحنه آمده و خبرسازی می‌کند، نشان می‌دهد هدف‌های سیاسی یک جریان خاص نظیر ترور شخصیت محمدباقر قالیباف در پوسته مبارزه با فساد در حال پیگیری است. انگیزه بالایی برای جریان اصلاح‌طلب وجود دارد تا به هر قیمتی حتی محکومیت قضایی یاشار سلطانی قالیباف را نظر مردم تهران بدنام کند.


کارنامه جریان رقیب قالیباف در اداره شهر تهران مقابل دیدگان شهروندان است. مردم به خوبی می‌توانند کیفیت و سرعت عمل در خدمت‌رسانی و آبادانی شهر را در دو دوره مدیریتی جریان عمل‌گرا و غرب‌گرا مقایسه کنند.


تحلیل چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب این است که این مقایسه با نامزد شدن قالیباف در انتخابات مجلس به نفع شهردار عمل‌گرای تهران بوده و او به احتمال بسیار زیاد با رأی بالای شهروندان تهرانی راهی بهارستان خواهد شد. بهارستانی که دوره یازدهمش به باور همه جریان‌های سیاسی از ضعیف‌ترین مجالس تاریخ انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته