دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1398 - 16:00

کارشناس سیاسی پاکستانی: مرجعیت دینی عراق باید حمایت و تقویت شود

یک کارشناس مسائل سیاسی منطقه‌ای خواستار حمایت و تقویت مرجعیت عراق در برابر آشوب‌ها و توطئه‌های رسانه‌ای غرب و صهیونیسم شد.
کد خبر : 464466
السيستاني.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فرحت حسین مهدوی گفت: حوادث اخیر در عراق تکرار دوباره حوادث قدیم است. حوادث کنونی عراق ازجمله اعدام نوجوان عراقی، در واقع بنیاد این غفلت از جانب یک قوم بوده و دست خارجی‌ها نیز در آن به‌وضوح قابل‌مشاهده است. همچنین تأثیر آن بر آینده نیز بسیار واضح است. زیرا عراق به‌تازگی از شر داعش نجات‌یافته بود، همچنین برنامه‌ای نیز برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی در جریان بود که متأسفانه این کشور با یک چنین حوادثی مواجه شد که موجب برهم خوردن ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور شد که برای رفع و رجوع آن، عراق مجبور است زمان و انرژی بسیاری را به خرج دهد، از این رو عراق را با یک آسیب بسیار بزرگ رو به رو کرده است.


تلاش رسانه‌ای غرب و صهیونیسم برای مقابله با مرجعیت دینی


کارشناس رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما با اشاره به اینکه بخش بزرگی از ملت عراق صدها سال مورد سرکوب قرارگرفته و حقوق آن‌ها نادیده گرفته‌شده است، افزود: اینک پس از پیروزی عراق بر تروریست‌های داعش یک‌بار دیگر با توجه به توطئه‌ای که در جریان است، امکان لگدمال شدن حقوق اکثریت مردم عراق وجود دارد.



فرحت حسین، کارشناس سیاسی پاکستانی


این کارشناس سیاسی پاکستانی در ادامه گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، آمریکا، فرانسه و آلمان در یک جبهه برخلاف منافع ملی عراق تلاش می‌کنند تا با مرجعیت دینی در عراق مقابله کنند. لذا در جبهه مقابل، مرجعیت دینی که از قدرت رسانه‌ای چندانی برخوردار نیست، باید مورد تقویت قرار بگیرد.


فتوایی که آیت‌الله سیستانی در سال 2016 برای نجات و دفاع عراق صادر کرد، همچنان تاًثیرات خود را در این کشور دارد و هنوز هم نیروهایی مانند «حشد الشعبی» هستند که از این مملکت دفاع می‌کنند. در حال حاضر تظاهرات در عراق به‌اعتدال رسیده که دلیل آن نیز رهنمودهای آیت‌الله سیستانی بود وگرنه این اعتراضات از کنترل خارج می‌شد.


مطالبات سیاسی معترضان موردتوجه قرارگرفته است


او خاطر نشان کرد: اینک اصلاحات فراوانی در پارلمان صورت گرفته و نخست‌وزیر جدید نیز در حال بررسی و مطالبات سیاسی معترضان نیز موردتوجه قرارگرفته است. اکنون فعالیت غربی‌ها بار دیگر در عراق افزایش‌یافته و دلیل آن نیز موقعیت و فضایی است که معترضان در این کشور به پا کرده‌اند. سرکردگان معترضان با قدرت‌های خارجی در تماس هستند که همین قضیه، مذاکره و مهار با آن‌ها را سخت کرده و هنوز اوضاع به حالت طبیعی خود بازنگشته است. اما امید داریم که مردم عراق آگاه شده و به نفاق‌افکنان مجال ندهند.


وی در پایان در خصوص نقش کشورهای اسلامی در تحکیم ثبات و امنیت و یا برعکس آن در عراق گفت: رئیس‌جمهور آمریکا بارها به حکمرانان سعودی توهین کرده است. اما عربستان در برابر آن بی‌تفاوت بوده است، به‌عنوان مثال رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که عربستان به‌جز پول چیزی ندارد و در صورت جنگ در کمتر از دو هفته نابود خواهد شد. اما با این حال که مثلاً حکمرانان سعودی نیز به حقیقت این امر پی برده‌اند، ولی متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی همان کاری را می‌کنند که آمریکایی‌ها می‌خواهند در راستای بی‌ثباتی و برهم زدن امنیت سایر کشورهای منطقه، به‌وضوح به خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل کنند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته