دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1398 - 19:06

نوسازی مدارس با وجود معلم معنا می‌یابد

مدرسه‌سازی همیشه کاری نیک و پسندیده است چرا که هم باعث پرورش مدیران آینده و هم باعث جلوگیری از مهاجرت افراد به دلیل کمبود مدرسه به شهرها می‌شود و چه خوب است که این مدارس با کمبود معلم روبرو نشوند.
کد خبر : 462995
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مدرسه یکی از عوامل اصلی است که می‌تواند در ایجاد نقشی اجتماعی و تخصصی هر فرد مؤثر باشد. وزارت آموزش‌وپرورش با ایجاد مدارس در باروری سواد و همین‌طور شکل‌گیری شخصیت و فرهنگ افراد بسیار نقش پر رنگی دارد به‌طوری‌که مادر تمامی مدارس را می‌توان این وزارتخانه عنوان کرد.


سازمان نوسازی مدارس هم زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفته حکم طبیبی را دارد که برای برطرف کردن و همین‌طور برنامه‌های بعدی چاره‌اندیشی می‌کند. این سازمان با نوسازی و بازسازی مدارس فضایی را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند تا آن‌ها در کنار هم از امکانات و فضای آن برای بالا بردن سطح سواد خود استفاده می‌کنند.


مدارس بسیاری در این چهل سال توسط سازمان نوسازی مدارس و خیرین ساخته شده‌اند مدارسی که در آن فرزندانی پرورش یافتند که هرکدام در سمت‌های مختلفی در نگهداری و اداره کشور سهیم‌اند.


البته ساخت مدرسه از سوی سازمان نوسازی مدارس به‌تنهایی صورت نمی‌گیرد و این سازمان در کنار خیرین هستند که هر کدام از مدارسی که نیاز به بازسازی و یا نوسازی دارند اقدام به ساخت می‌کنند. مشارکت خیرین به این صورت است که نیمی از اعتبارات را خیرین و نیمی از آن را سازمان نوسازی مدارس تقبل کرده و آن پروژه را تکمیل می‌کنند.


در حال حاضر 540 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها نیازمند بازسازی و یا تخریب و نوسازی هستند و سازمان نوسازی مدارس هم به همراه خیرین اقدام به این کار می‌کند.


باید در نظر داشت مدارس هر چقدر هم نوسازی شوند اما با کمبود معلم روبرو باشند جذابیت لازم را برای دانش‌آموز به همراه ندارد. کمبود معلم در روستاها بیشتر به چشم می‌آید چیزی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در روستای زلزله‌زده ورنکش آذربایجان شرقی بیشتر به چشم خورد.


محسن حاجی میرزایی در دیدار با اهالی مردم روستای ورنکش به دیدار خانواده‌های زهرا عابدی و ریحانه قربانی دو دانش‌آموز جان‌باخته در زلزله ترکمانچای رفت.


این دو دختر هر دو دانش‌آموز پایه چهارم دبستان آذربایجان شرقی بودند که به گفته اهالی این روستا آرزوی این دو دانش‌آموز داشتن معلم بود.


سولماز خانم مادر یکی از دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی در گفتگو با خبرنگار آنا اظهار کرد که ساخت مدرسه در روستای ورنکش باعث شده که برای یادگیری درس فرزندانمان به شهر نرویم اما این روستا با کمبود معلم روبرو است و ما مجبوریم به خاطر معلم به شهر کوچ کنیم.


وی گفت: به یکی از معاونان وزیر گفتم که ما در روستا با کمبود معلم روبرو هستیم و دانش‌آموزان کلاس دوم و سوم هر دو با یک معلم در یک زمان تحصیل می‌کنند اما این مسئولین می‌گویند ما نمی‌توانیم برای آن‌ها دو معلم بفرستیم و فرزندانتان باید با این روش کنار بیایید.


مادر این دانش‌آموز ادامه داد: به این مسئول گفتم آرزوی زهرا دانش‌آموز جان‌باخته در زلزله هم داشتن معلم بود که این چنین نشد حداقل بیایید به دیگر دانش‌آموزان رسیدگی کنید اما جوابم منفی بود.


البته دیدار وزیر آموزش‌وپرورش به همراه مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آموزش‌وپرورش در این روستا و خانواده دانش‌آموزان جان‌باختگان به منظور حضور در همایش مدیریت، نگهداری و تعمیر فضا‌های آموزشی و افتتاحیه مجتمع آموزشی طالقانی اظهار در تبریز بود.


ولی کاش علاوه بر اینکه به نوسازی مدارس توجه می‌شود به آموزش آن‌ها هم‌بها داده می‌شد و معلمانی را به روستاهایی که کمبود معلم داشتند اختصاص می‌دادند تا باعث جلوگیری مهاجرت روستانشینان شوند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته