محب اهری: برنامههای فیلمسازی در مدارس قدم مثبت بزرگی است
حسین محب اهری که در کارنامه کاریاش فعالیتهای هنری مختلفی را درباره کودکان و نوجوان و برای آنها داشته است، به خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «همیشه هنرها زمینهساز علوم هستند، چون انسانها میتوانند در هنرهایی مانند سینما یا ادبیات تخیل داشته باشند و حتی آنها را تصویر بکشند و یا بنویسند، با این کار ذهن دانشمندان را روی برخی نکات متمرکز میکنند.»
وی ادامه داد: «برای مثال سالها قبل از اینکه انسانها روی کره ماه قدم بگذارند یا زیر دریاها سفر کنند، ژول ورن در کتابهایش این تخیلات را نوشته بود و شاید همان داستانها ایدههای اولیه را برای دانشمندان و محققان به وجود آورده باشد.»
این بازیگر فعال در عرصه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه برگزاری برنامههایی مثل مسابقه دانشآموزی نور ابن هیثم میتواند پایه فیلمسازی نوجوانان ما باشد و آنها را به حوزه سینما علاقهمند کند، افزود: «گاهی که خودم به دوران مدرسهام فکر میکنم یادم میآید درسها و فرمولهای زیادی را از ریاضیات و هندسه حفظ کردهام که هیچکدام بعد از آن مقطع تحصیلی به کارم نیامدهاند.»
وی خاطرنشان کرد: «فیلمسازی در مدارس از مباحث مختلفی که خود بچهها به آنها علاقه داشته باشند، تجربه آنها را در زندگی بالا میبرد و حتی به درس خواندن تشویق میشوند.»
محب اهری با بیان اینکه برنامههای عملی در مدارس معمولا نتیجههای مثبتی هم دارد، تاکید کرد: «این برنامهها بچهها را به کندوکاو مجبور میکند.»
این بازیگر همچنین عنوان کرد: «در زمان ما چنین برنامههای نبود، اما اگر وجود داشت من حتما شرکت میکردم! فکر میکنم فعالیتهای هنری در کنار درس خواندن تاثیرات خوبی دارد و بچهها با علاقهمندیهای مختلف بیشتر آشنا میشوند.»
وی در پایان گفت: «با اینکه برگزاری این برنامهها اتفاق خوبی است، اما باید قدمهای اول برداشته شود و کارها دیده شوند، تا بتوانیم برای دورههای بعدی برنامه ریزیهای بهتری انجام دهیم. همچنین تکنیکها و نوع نگاه بچهها در آثاری که میسازند را مد نظر قرار دهیم و برای آنهایی که علاقه دارند، برنامههای آموزشی قرار دهیم.»
انتهای پیام/