دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 15:40
در بخشنامه حمایت از تولیدات واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

اولویت واحدهای دانشگاه آزاد، خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و شهرک‌های شفای دانشگاه

دکتر مرتضی احسانی و دکتر فریدون رهنمای رودپشتی بخشنامه حمایت از تولیدات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کردند.
کد خبر : 45248

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون مالی و اداری و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بخش‌نامه‌ حمایت از تولیدات واحدهای دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و مجتمع‌های صنفی خدماتی مستقر در شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) را به معاونین، دبیران هیئت امنای استانی، روسای واحدها و مراکز دانشگاهی این دانشگاه را ابلاغ کردند.


در این بخش‌نامه ذکر شده، قبل از برگزاری مناقصه‌ عمومی خرید تجهیزات مختلف مورد نیاز واحد، به کلیه واحدهای دانشگاه با هماهنگی مدیر کل امور عمومی و کمیسیون معاملات دانشگاه اطلاع داده شود، تا در صورت امکان تامین نیازهای تجهیزاتی و عمومی واحد مذکور توسط تولیدات داخلی دانشگاه تامین شده، موضوع در کمیسیون معاملات مرکزی مطرح و مجوز اقدام به خرید صادر شود.


طبق این آیین‌نامه که به منظور تشویق ورود تولیدات داخل دانشگاه به چرخه اقتصادی صادر شده است، هم‌چنین تمام واحدهای دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی باید تولیدات خود را برای ورود به چرخه اقتصادی این دانشگاه ارائه کنند.


روش اجرایی این بخش‌نامه به شرح زیر است:


برای خرید عمومی، اولویت با محصولات تولید شده داخل دانشگاه، شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و صنوف مستقر در مراکز رشد و محصولات تولید شده دیگر است.


در این نوع خریدها تولیدکنندگان محصولات غیرتخصصی و کالاهای عمومی ( مانند چای، محصولات لبنی، میوه تازه، گیاهان دارویی و غیره) باید از مراجع رسمی کشور تایید سلامت کیفیت محصولات را داشته باشند.


هم‌چنین باتوجه به گشوده شدن بازار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به روی آن‌ها، تخفیف‌های لازم در فروش محصولات و تحویل به موقع کالا و حفظ بسته‌بندی مطلوب، از موارد تعهد به شمار می‌رود. در این صورت محصولات ‌آن‌ها در اولویت خرید در خانواده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد.


برای خرید‌های تخصصی محصولات با فناوری بالا (High Tech) و دستگاه‌های دقیق، محصولات تولید شده داخل دانشگاه باید شرایط و استانداردهای مربوط را با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان داشته باشند.


هم‌چنین این محصولات باید تضمین کیفیت، استاندارد ملی، خدمات پس از فروش و تضمین تامین به موقع قطعات را داشته باشند.


تولیدکنندگان نیز در داخل دانشگاه باید در مناقصه مربوط شرکت کنند و در صورتی که شرایط مناسب را کسب کردند، از اولویت برخوردار می‌شوند.


لازم به ذکر است بانک اطلاعاتی از کلیه تولیدات قابل ارائه واحدها در دفتر امور اقتصادی دانش‌بنیان ایجاد می‌شود که به زودی در اختیار کمیسیون معاملات همه واحدهای دانشگاهی و کمیسیون معاملات مرکزی دانشگاه قرار می‌گیرد، تا امکان دسترسی همگان به مشخصات و تنوع تولیدات داخلی دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.


این بخش‌نامه در شهریور ماه سال جاری به تایید رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است و مسئولیت اجرای آن با معاونت‌های ذیربط، دبیران هیئت امنای استانی و روسای واحدها و مراکز دانشگاهی است، هم‌چنین معاونین اداری و مالی و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان به طور مشترک بر اجرای آن نظارت دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته