دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1398 - 16:06
یک آسیب‌شناس اجتماعی:

سلبریتی‌ها در حوادث ناشی از گرانی بنزین جوگیر نشوند/ دولت برای آرام کردن جامعه از اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی کمک بگیرد

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در شرایط بحرانی نباید موضوع را امنیتی کرد و آن را بیش از حد بزرگ جلوه داد چون چنین اقداماتی بیش از پیش مردم را نگران می‌کند که قطع اینترنت یکی از این موارد بود.
کد خبر : 445543
13980825000894_Test_PhotoN.jpg

هادی معتمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با حوادث رخ داده پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: ما در کشور عادت داریم ابتدا کاری را انجام دهیم بعد تبعات آن را بررسی کنیم در حالی‌که قبل از واقعه باید توجیهات لازم را داشته باشیم.


وی با بیان این‌که «شگفت‌زده» کردن مردم تبعاتی دارد، گفت: مسئولان در موضوع گرانی بنزین نتوانستند با مردم صحبت کرده و پیش از اجرایی کردن آن ، چنین طرحی را با جامعه در میان بگذارند.


این آسیب‌شناس اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر که حوادث ناخوشایندی در سطح جامعه و بین معترضین اتفاق افتاده است باید با مجموعه اقداماتی صحیح و مناسب، از التهاب ایجادشده کاسته و جامعه را به‌سوی آرامش دعوت کرد.


معتمدی تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در دستور کار قرار گیرد این است که ضمن تنبیه عوامل اغتشاشگر که بر موج نگرانی مردم سوار شدند، موضوع را امنیتی نکرده و شرایط را بیش‌از این بحرانی جلوه نداد.


وی با انتقاد از قطعی اینترنت افزود: قطع‌ کردن اینترنت یکی از اقداماتی بود که موضوع را خیلی بزرگ کرده و افراد زیادی که اینترنت به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمدشان شده بود را سردرگم و نگران کرد.


این آسیب‌شناس اجتماعی اذعان کرد: در حال حاضر دولت باید باید با برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف همچون روان‌شناسان، مهندسان، جامعه‌شناسان و ... راه‌حلی برای آرام کردن فضای کنونی جامعه پیدا کرده و ضمن راهکاری که کمترین صدمه اجتماعی را در پی داشته باشد و بتواند به افزایش کنترل بازار  منجر شود، مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.


وی بحث آموزش در مدارس به‌ویژه دبیرستان‌ها را از اقدامات مهمی عنوان کرد که می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی جامعه کمک کند و افزود: یکی از موضوعاتی که می‌بایست در شرایط بحرانی به آن توجه شود توسعه آموزش برای کاهش اختلاف‌نظرها است که در این راستا باید مدیران مدارس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش جلسات فوق‌العاده‌ای با دانش‌آموزان برگزار کرده تا نگرانی افراد را نسبت به اتفاقات رخ داده کاهش دهند.


معتمدی با اشاره به این مطلب که در چنین شرایطی مسئولان باید پاسخگو بوده و از ارائه صحبت‌های ضد و نقیض، تهدیدآمیز و امنیتی پرهیز کنند، گفت: رسانه‌ها در چنین شرایطی نباید ظرفیت سلبریتی‌ها را نادیده بگیرند و این موضوع باید از سوی مقامات بالاتر نیز به سلبریتی‌ها گوشزد شود تا جوگیر نشده و بر موج احساسات مردم سوار نشوند و جامعه را به اغتشاش نکشانند.


این آسیب‌شناس اجتماعی افزود: رسانه‌ها در شرایط نگرانی فعلی جامعه باید به‌جای انتقاد از دولت، رقابت‌های حزبی و بهره‌برداری سیاسی، علت مخالفت مردم را جویا شده و با ایجاد یک جریان همگرایانه از نقاط مثبت سهمیه‌بندی بنزین که همان کاهش مصرف و کمک به مردم است جامعه را به‌سمت آرامش رهنمون سازند.


انتهای پیام/4105/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: گرانی بنزین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته