دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1393 - 12:38
معاون سازمان محیط زیست در دانشگاه چمران اهواز:

با این وضع، محیط زیست خوزستان خراب‌تر خواهد شد/ باید کنوانسیون جهانی ریزگردها تشکیل شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره پدیده ریزگردها و مشکلات زیست محیطی خوزستان اظهار نظر کرد که با گسترش صنایع در استان خوزستان و عدم نظارت بر عملکرد این صنایع، وضعیت محیط زیست این استان هر روز بدتر خواهد شد.
کد خبر : 4367

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ریزگردها مشکلی فرامنطقه‌ای است، گفت: حل این مشکل به همکاری‌های بین‌المللی نیاز دارد و به دلیل تاثیر گرفتن کشور از کانون‌های گرد و غبارهای منطقه می‌توان پیشنهاد تشکیل کنوانسیون ریزگردها را داد.


پروین فرشچی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه اولین همایش ملی علوم و مهندسی محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وضعیت گرد و خاک‌های اخیر در استان خوزستان، بیان کرد: به دلیل تاثیر گرفتن کشور از کانون‌های گرد و غبارهای منطقه می‌توان پیشنهاد تشکیل کنوانسیون ریزگردها را داد.


وی افزود: در حال حاضر ریزگردها چندین کشور همسایه مانند اردن، کویت، عربستان و عراق را درگیر کرده که تشکیل این کنوانسیون برای بررسی علل افزایش گرد و خاک‌ها و ارایه راهکار برای مقابله با این پدیده لازم است.


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص حق‌آبه تالاب‌های استان گفت: یکی از دلایل تشدید گرد و خاک‌های اخیر در خوزستان خشک شدن قسمت‌هایی از تالاب هورالعظیم است.


فرشچی بر افزایش نظارت بر عملکرد صنایع استان تاکید کرد و گفت: با گسترش صنایع در استان خوزستان و عدم نظارت بر عملکرد این صنایع، وضعیت محیط زیست این استان هر روز بدتر خواهد شد.


وی افزود: اگر در کشور به مسایل زیست محیطی نگاهی ملی نداشته باشیم و بین نهادهای دولتی و خصوصی هماهنگی وجود نداشته باشد،معضلات بیشتر خواهد شد.


معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به اهداف این همایش گفت: ارایه 256 مقاله نشان‌دهنده پشتوانه قوی همایش مذکور به لحاظ حضور متخصصان و کارشناسان است.


در ادامه این جلسه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به گرد و خاک‌های اخیر در استان خوزستان گفت: در سال‌های گذشته اگر درباره تاثیر تالاب هورالعظیم بر کاهش گرد و خاک‌ها نظراتی کارشناسانی ارایه می‌شد، برخی این نظرات را رد می‌کردند.


احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: افزایش غلظت گرد و غبارها در هفته‌های اخیر توجه کارشناسان را متوجه اهمیت نقش این تالاب کرد.


وی افزود: امروز تمامی جامعه متوجه اهمیت تالاب‌ها و محیط زیست شده‌اند و این مساله ادامه کار را برای سازمان محیط زیست آسان‌تر از گذشته کرده است.


اولین همایش ملی علوم و مهندسی محیط زیست به مدت سه روز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد که 256 مقاله در این همایش ارائه که از این تعداد 123مقاله پذیرفته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته