دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد سیرجان عنوان کرد

هر دانشجوی فارغ‌التحصیل، یک کارآفرین موفق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: با ایجاد تفاهمنامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان، مشکل نداشتن مهارت کافی دانشجویان را مرتفع خواهیم کرد و هر دانشجوی فارغ‌التحصیل در آینده می‌تواند به جای داشتن یک کار جدید به یک کارآفرین موفق تبدیل شود.
کد خبر : 43426

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود که با حضور معاونان واحد، فرمانده پلیس فتا شهرستان سیرجان در سالن آمفی تئاتر دانشکده دکتر باستانی پاریزی واحد برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در قرون وسطی آنچه از سوی اعضای کلیسا بر جامعه تأثیر گذاشت، منتهی به رنسانس شده و مبنای سکولاریسم و جامعه لیبرال در غرب، حکومت مبتنی بر عمل است و پیوند دین و سیاست در غرب موجب نفی تفقد و نگرش علمی بوده است. در جهان اسلام اعتبار دانش بزرگترین عبادت است چرا که عبادت بدون تفکر و اندیشه تأثیری در شما ایجاد نمی‌کند.


جعفرقلیخانی با توصیه به دانشجویان جدیدالورود افزود: همه شما در طلب دانش از خانه خارج شده‌اید. قدر این لحظات مهم و طلایی را بدانید. چرا که این ایام خیلی سریع سپری می‌شوند و آنچه از این دوره برای شما به یادگار خواهد ماند در مراحل بعدی زندگی شما تأثیر فراوان دارد. نسبت به دانشی که در این دوران آموخته‌اید در رابطه با شما قضاوت خواهد شد و هر کدام از شما دانشجویان استعداد این را دارید که به عالی‌ترین مقامات عالی جامعه دست پیدا کند.


بخشی: دانشجویان باید در نخستین گام برای خود هدف معین کرده و در راستای همان هدف برنامه‌ریزی کنند چرا که بیشتر مشکلات بوجود آمده برای دانشجویان نداشتن هدف و برنامه‌ریزی درست است

رئیس واحد سیرجان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که فارغ‌التحصیل دانشگاه بعد از فراغت با آن مواجه می‌شوند، نداشتن مهارت کافی است، خاطرنشان کرد: ما با ایجاد تفاهمنامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای استان این مشکل دانشجویان واحد سیرجان را در آینده مرتفع خواهیم کرد و هر دانشجوی فارغ‌التحصیل در آینده می‌تواند به جای یک کار جدید یک کارآفرین موفق تبدیل شود. چرا که همزمان با فارغ‌التحصیل شدن گواهی مهارت نیز دریافت می‌کند.


جعفرقلیخانی با تأکید بر نقش زبان خارجی در موفقیت گفت: دانشجویان ایرانی نتوانسته اند از ظرفیت دنیا استفاده کنند و کشوری همچون هند و پاکستان از ظرفیت موجود به نفع خود استفاده می‌کنند و دانش‌آموختگان ایرانی پس از فراغت مسلط به زبان خارجی نیستند و این یک نقطه ضعف برای فارغ‌التحصیلان ما محسوب می‌شود.


وی توصیه کرد: دانشجویان حتما آموختن زبان انگلیسی را در برنامه کاری خود قرار دهند.


دادستان سیرجان نیز با اعلام اینکه شهرستان سیرجان شهر امنی برای دانشجویان است، گفت: دانشجویان باید در نخستین گام برای خود هدف معین کنند و در راستای همان هدف برنامه‌ریزی کنند چرا که بیشتر مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان از نداشتن هدف و برنامه‌ریزی درست است.


مهدی بخشی با تأکید برداشتن تدبیر اعلام کرد: پدر و مادر گنجینه‌های گران بهایی هستند که باید از تجارب و راهنمایی آن به نحو احسن استفاده شود و هرگز با والدین خود قطع ارتباط نکنید.


بخشی استفاده درست از فضای مجازی، استفاده از خوابگاه دانشجویی، استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی و استفاده درست و صحیح از موبایل را برای دانشجویان جدیدالورود را یادآور شد.


در ادامه سرگرد جهانشاهی فرمانده پلیس فتا سیرجان نیز هشدارهای فضای مجازی را برای دانشجویان یادآور شد و گفت: پیگیری از وقوع جرم بیشترین راه‌حل است و کمترین هزینه را برای شخص و جامعه دارد.


در پایان این مراسم معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد سیرجان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، گفت: ریشه 90 درصد مشکلات آموزش عدم آگاهی است و لازم است تمام دانشجویان به مسائل اشراف کامل داشته باشند.


دکتر علی یعقوبی‌پور با تأکید بر نظم آموزش کامل در واحد اعلام کرد: امور مربوط به تمام آموزش با مشاوره مدیران گروه باید انجام شود و دانشجویان با مراجعه به دفاتر گروه مشکلات آموزش خود را مرتفع کند.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد سیرجان بیان کرد: تمام اختیارات معاونت آموزش به روسای دانشکده‌ها داده شده است و دانشجویان می‌توانند تمام مسایل آموزش خود را از طریق روسای دانشکده ها حل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته