دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1394 - 14:09
آنا گزارش می‌دهد

درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویی روز ملی بتن با کسب 7 مقام برتر

انجمن بتن ایران، نتایج سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویی روز ملی بتن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت را اعلام کرد. در این مسابقات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با درخشش خود موفق به کسب 7 مقام برتر شدند و مرکز شال این دانشگاه توانست به مقام قهرمانی در شاخه بتن سبک پرمقاومت برسد.
کد خبر : 43014

مریم حضرتی- گروه واحدهای دانشگاه خبرگزاری آنا- سیزدهمین دوره مسابقات ملی بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با همکاری انجمن بتن ایران و حوزه معاونت پژوهشی سازمان مرکزی 26 شهریور در 3 سطح دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و شرکت‌ها و کارخانجات تولید بتن و قطعات آن و شرکت‌های ساختمانی با حضور بیش از 100 تیم از 48 دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی سراسر کشور و تعدادی از شرکتهای مرتبط (اعضای حقوقی) در دانشگاه آزاد اسلامی تفت برگزار شد.


این مسابقات در 7 محور بتن سبک پرمقاومت، سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD)، تیر سبک خمشی، بتن خودتراکم اقتصادی (SCC )، ویژه اعضای حقوقی انجمن بتن ایران، بتن غلتکی اقتصادی (RCCP)، ویژه اعضای حقوقی انجمن بتن ایران، پوستر و پایان‌نامه برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد (جایزه شادروان دکتر مهدی قالیبافیان با همکاری انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران) و مسابقه بتن 1404 - ویژه کارخانه‌های تولید بتن آماده برگزار شد.


یکی از جذابیت‌های مسابقات بتن وعده‌هایی است که از جانب برخی مسئولان دانشگاه به شرکت کنندگان مسابقات بتن داده می‌شود؛ به طور مثال دکتر عبدالله محمدی معاون دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی وعده داده بود که دانشجویانی که در مسابقات ملی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند، می‌توانند بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می‌توانند با رتبه آوردن در مسابقات بین‌المللی بدون آزمون در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند که این موضوع به زودی نشان داده خواهد شد.


در مراسم اختتامیه این مسابقات که شانزدهم مهر همزمان با روز بتن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهران برگزار شد، از برگزیدگان این مسابقات قدردانی شد

نکته جالب اینکه این مسابقات از زمان دکتر جاسبی قرار بود بین‌المللی شود که تاکنون به دلیل مشکلات متعدد محقق نشد اما به گفته دکتر محمدرضا جواهری تفتی رئیس ستاد برگزاری مسابقات ملی روز بتن احتمال دارد، این مسابقات در آینده‌ای نزدیک در سطح بین‌المللی اجرا شود و دانشگاه آزاد تفت برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و همچنین همکاری با کشورهای خاورمیانه آمادگی خود را اعلام کرده است.


در مراسم اختتامیه این مسابقات که شانزدهم مهر همزمان با روز بتن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهران برگزار شد، از برگزیدگان این مسابقات قدردانی شد.


برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویی روز ملی بتن به میزبانی واحد تفت + نتایج


در مسابقه بتن سبک پرمقاومت مقام اول به دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شال با ترکیب تیمی مهدی مقدمی، کسرا طاهرخانی و اشکان رحمانی با راهنمایی استاد مهندس حمیدرضا قبادی) رسید. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با راهنمایی استاد دکتر حسن افشین و افراد تیمی رضا باقرزاده کشکی، محمدرضا شعبان فر، طاهر عمرانی فر و مهدی عبدلی مقام دوم این مسابقه را از آن خود کرد و مقام سومی این مسابقه را واحد اصفهان (خوراسگان) با راهنمایی دکتر سید علیرضا زارعی با تیمی متشکل از سعید نریمانی زمان آبادی، رضا عزیزی، سید محمد رسول آبدار اصفهانی و علی افیونی به دست آورد.


در بخش مسابقه سازه محافظ تخم مرغ EPD مقام اول به موسسه آموزش عالی غیرانتقاعی آل طه با راهنمایی مهندس محمد مهدی خداویردی زنجانی و تیم (حدیثه وثوق، عسل عبدایمان و غزل قربانی) رسید و مقام دوم را دانشگاه آزاد واحد تفت با راهنمایی دکتر پیام شریعت یزدی و تیمی متشکل از سید حسین عبدالغفوریان، محمدرضا عامل شهبار، حجت جراح زاده و جواد صادقی صادق آباد از آن خود کرد. مقام سوم به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با راهنمایی مهندس حامد مخدومی و افراد تیم (محمد ملک زاده، مینا حسین بر و مهیار حسین زهی شستان) اختصاص یافت.


تیم بتن واحد سراوان


در این مرحله تیم دانشگاه خوارزمی با راهنمایی دکتر سید حسین حسینی لواسانی و ( حسین الدین مومنی، رضا روح بخش، علی نجاتی و رضا عرب اعضای تیم) شایسته تقدیر شد.


در بخش مسابقه تیر سبک خمشی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آل طه با راهنمایی مهندس محمدمهدی خداویردی زنجانی و تیمی متشکل از ( سارا بنیادیان، نگین امین صبوری، زهرا میرداوودی و عاطفه بهدادیان) به مقام اول رسید و واحد اصفهان(خوراسگان) دانشگاه آزاد اسلامی با راهنمایی دکتر سید علیرضا زارعی و تیمی متشکل از ( سعید نریمانی زمان آبادی، رضا عزیزی، سید محمد رسول آبدار اصفهانی و علی افیونی) مقام دوم را از آن خود کرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با استاد راهنمای دکتر سید محمود موسویان و اعضای تیم متشکل از (علی منصوریان، احسان صابری، عادل منصوریان و ملیکا کافی) مقام سوم را کسب کرد.


در این بخش هم موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آل طه با راهنمایی مهندس محمدمهدی خداویردی زنجانی با تیمی متشکل از ( نگار حبیبی، مهسان طاهباز، پروین امینی زاده و سحر نقدی پور) شایسته تقدیر شدند.


در بخش مسابقه پایان نامه برتر مسابقات دانشجویی روز ملی بتن، دانشگاه تهران با راهنمایی دکتر محمد شکرچی زاده و حضور مهندس عطیه فراهانی؛ دانشگاه امیرکبیر با راهنمایی دکتر علی اکبر رمضانیان پور و حضور مهندس محبوبه زاهدی مقام دوم و دانشگاه بوعلی سینا همدان با راهنمایی دکتر محمود نیلی و حضور مهندس حسام نجاری به ترتیب به مقام‌های اول، دوم و سوم دست یافتند.


عنوان مقاله‌های اول تا سوم به ترتیب (بررسی کارایی مدلی‌های عددی برای مطالعه انتشار یون کلرید در سازه‌های بتنی در منطقه خلیج فارس)، بررسی خواص مکانیکی و دوام ملات‌های پوششی حاوی نانوسیلیس و خاکستر پوسته برنج در برابر نفوذ یون کلراید) و (فعال سازی سرباره‌های آهن‌گذاری کارخانه ذوب آهن اصفهان با قلیلیی‌ها و عمل آوری در دمای زیاد) بود.


در بخش مسابقه بتن خود تراکم اقتصادی scc (ویژه اعضای حقوقی)، گروه تخصصی شهید رجایی متشکل از محمدحسین خزعلی امیر انصاری و آرش گوهری مقام اول، موسسه مهندسین مشاور ایمن سازان متشکل از محمد جواد باقری، وحید قلی زاده و محمود تقدیسی مقام دوم و شرکت ژیکاوا متشکل از جمال حیدری، محمد امین حامدی رام و سید جواد وزیری، مقام سوم را کسب کردند.


در بخش بتن غلتکی اقتصادی RCCP (ویژه اعضای حقوقی) این مسابقات، شرکت ژیکاوا متشکل از جمال حیدری، محمدامین حامدی رام و سید جواد وزیری مقام اول، موسسه مهندسی رهاب متشکل از وحید قلی زاده، محمدجواد باقری و مجتبی مودی مقام دوم و موسسه مهندسین مشاور ایمن سازان متشکل از احسان وهابی، محمد تقدیسی و علی حمیدی به مقام سوم دست یافتند.


تیم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مرکزی - اراک متشکل از مجیدرضا نصرآبادی، سید یعقوب حسینی و یدلله چراغی در این بخش شایسته تقدیر شدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و رئیس ستاد برگزاری مسابقات ملی روز بتن به خبرنگار آنا گفت: در این دوره از مسابقات بتن که با حضور 106 تیم و به میزبانی واحد تفت برگزار شده بود تیم دانشجویی واحد تفت در رشته محافظ تخم مرغ (EPD) موفق به کسب مقام دوم کشوری شد.



دکتر محمدرضا جواهری تفتی با تشکر از شرکت‌ها و دانشجویان شرکت کننده و با عرض تبریک به دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی که در این مسابقات کسب مقام کردند، اظهار کرد: برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی روز بتن با مشارکت گسترده و تحسین برانگیز دانشجویان و سایر نهادها، شرکت‌ها و موسسات مواجه شده است و رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.


وی افزود: این موضوع در کنار توجه خاص به تک تک موضوعات مسابقات بیانگر درک واقعیت‌های علمی و تحول و نوآوری‌ها در صنعت ساختمان و بتن به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است و امید می‌رود که دستگاه‌های مجری، زمینه‌های بهره‌برداری از نتایج این رقابت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند چرا که بهره‌برداری از دست‌آوردهای مسابقات دانشجویی در پروژه‌های عمرانی علاوه بر ایجاد روحیه خودباوری و بروز استعدادهای نهفته در قشر جوان جامعه مناسب‌ترین مکانیسم پیوستن صنعت و دانشگاه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته