دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1398 - 16:00
مسئول انجمن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور:

انجمن‌های ورزش دانشگاهی، تشکل‌های خودگردان و بازوی اجرایی هستند

مسئول انجمن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور گفت: این دانشگاه نزدیک به 50 انجمن ورزشی دارد که این انجمن‌ها خودگردان و به‌عنوان بازوهای اجرایی ورزش دانشگاهی محسوب می‌شوند.
کد خبر : 418521
_L3H3701.jpg

اعظم ترابی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص فعالیت انجمن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: این انجمن‌ها بر اساس خلأهایی ورزش دانشگاهی شکل گرفت. انجمن‌های ورزشی، تشکل‌های خودگردان و غیرانتفاعی هستند که فلسفه وجودی آنان نیز رشد و توسعه رشته تخصصی است


وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور اکنون نزدیک به 50 انجمن ورزشی دارد، افزود: این انجمن‌ها با کمک پیشکسوتان و نخبگان ورزشی راه‌اندازی شده است. حضور برجستگان ورزشی در ورزش دانشگاهی منجر به ارتقای سطح ورزش دانشگاهی، ترغیب دانشجویان به ورزش و علمی سازی ورزش کشور شده است.


مسئول انجمن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر هدف این دانشگاه که تبدیل‌شدن به یک برند ورزشی است، عنوان کرد: ورزش این دانشگاه دچار تحول شده است و از سستی که داشته، فاصله گرفته و انجمن‌های ورزشی بازوهای اجرایی ورزش دانشگاه پیام‌نور هستند.


ترابی با اشاره به اینکه از برندهای ورزشی برای برند سازی دانشگاه پیام‌نور استفاده کرده‌ایم، اذعان کرد: اولویت انتخاب برندهای ورزشی از بدنه دانشگاه بوده است. در چندین رشته همانند بسکتبال سه‌نفره نیز پیشرو بوده‌ایم. از همین رو آکادمی‌های ورزشی راه‌اندازی شده  و استعدادیابی و جذب ورزشکاران صورت گرفته است همچنین زمینه برای ادامه تحصیل آنان نیز در دانشگاه فراهم‌شده است.


وی از برگزاری مسابقات ووشو کشوری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور خبر داد و افزود: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران به میزبانی سرعین اردبیل از یازدهم تا سیزدهم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.


به گفته مسئول انجمن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور، مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور در سال‌های زوج و المپیادهای همگانی نیز در سال‌های فرد برگزار می‌شود؛ در سال جاری با توجه به محدودیت‌های مالی تعداد رشته‌های این المپیاد و سطح کیفی مسابقات تحت تأثیر قرارگرفته است.


ترابی کمبود اعتبارات مالی، بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را ازجمله مشکلات ورزش دانشگاهی دانست و ادامه داد: کلاس‌های رفع اشکال در دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود و دانشجویان این دانشگاه حضور فیزیکی در دانشگاه دارند، حضور دانشجویان به‌عنوان نیروی انسانی یک مزیت برای ورزش دانشگاهی محسوب می‌شود. همچنین با استفاده از آموزش در فضای مجازی می‌توان آنان را به ورزش علاقه‌مند کرد.


وی تصریح کرد: در حوزه ورزش دانشگاهی سعی کرده‌ایم به سمت سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گام برداریم.


گفتنی است دانشگاه پیام‌نور در 9 رشته ورزشی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سال 96 تیم داری کرد که به علت مشکلات مالی و موانع قانونی دیگر نتوانست در ورزش حرفه‌ای کشور حضورداشته باشد. سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور و فعالیت دانشگاه‌ها در عرصه ورزش‌های همگانی است.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته