دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امین حیایی در پاسخ به آنا:

برای «درخونگاه» خودم را به فیلمنامه و کارگردان سپردم+فیلم

بازیگر فیلم سینمایی «درخونگاه» می‌گوید که هنگام بازی در این فیلم خود را به فیلمنامه و کارگردان سپرده است.
کد خبر : 418472
amin-hayaii-2-1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور از روز چهارشنبه دهم مهرماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز خواهد کرد. 


این فیلم بهمن‌ماه سال گذشته و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت. «درخونگاه» در سه رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد( امین حیایی)، بهترین بازیگر نقش اول زن ( ژاله صامتی) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن ( پانته‌آ پناهی‌ها) نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.


در ادامه، پاسخ امین حیایی به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا را درباره چگونگی رسیدن به لحن و فرم مناسب شخصیت «رضا میثاق» خواهید دید. پرسشی که دوشنبه هشتم مهرماه 1398 در پردیس باغ کتاب  و در جریان اکران فیلم «درخونگاه» برای اهالی رسانه مطرح شد.





 این نشست با حضور علی علایی(منتقد و مجری)، سیاوش اسعدی کارگردان، منصور سهراب‌پور تهیه کننده و امین حیایی بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.


سیاوش اسعدی درباره تفاوت پایان‌بندی نسخه اکران‌شده فیلمش نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر گفت: مقداری از اصلاحات به فیلم وارد شد و آن را انجام دادیم و به این شکل درآمد. ما خودمان را با شرایطی که پیش آمد، وفق دادیم و اصلاحات را انجام دادیم و البته این پایان‌بندی هم به نوعی برای من جذاب و امیدوارکننده‌تر است.


عباس یاری از منتقدان سرشناس که در نشست حضور داشت، گفت: خوشحالم فیلم را دیدم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای سینمای ایران، عوامل سازندگان فیلم و بخصوص برای امین حیایی است و البته شانس خوبی برای او بود که به جز فیلم نعمت‌الله یک بار دیگر شاهد بازی دلچسب و حساب‌شده‌ای از او بودیم.



یاری ادامه داد: تغییرات این فیلم من را به یاد «مادیان» علی ژکان انداخت که باید فیلم را عوض می‌کرد و البته بهتر شد چرا که فیلم آن قدر تلخ بود که پایان‌بندی تلخ مخاطب را آزار می‌داد اما این پایان امیدوارکننده بهتر است.


سهرابپور بیان کرد: بشخصه از پایان‌بندی نسخه جدید غافلگیر شدم و آن را دوست دارم و البته بگویم اصلاحات فیلم ربطی به ارشاد نداشت و باید منصفانه صحبت کنیم.



سهراب‌پور: اصلاحات فیلم ربطی به وزارت ارشاد نداشت



سیاوش اسعدی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص انتخاب محمود جعفری برای ایفای نقش شخصیت پدر نیز گفت: برای انتخاب یک سری نقش‌هایی که در این فیلم است به اندازه کمتر از انگشتان یک دست گزینه داشتیم که محمود جعفری یکی از آن‌ها بود و شاید نقش او را در سینما فقط سه نفر می‌توانند بازی کنند. او در بازی‌اش مزه‌ای دارد که به پدر قصه نزدیک بود و شیرینی‌اش به تلخی فیلم اضافه می‌کرد و توانست به بهترین نحو نقش خود را اجرا کند.


کارگردان «درخونگاه» ادامه داد: امین حیایی هم اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبه‌ای که تهیه‌کننده عوض شد، او و شریفی‌نیا همیشه انتخاب اول من بودند.


حیایی درباره ایفای نقشش در این فیلم که مورد توجه قرار منتقدان گرفته بیان کرد: علت موفقیت‌های چند فیلم اخیرم این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم «واو به واو» فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.



اسعدی در خصوص فضای فیلمسازی سینما، گفت : ما در شرایطی فیلمسازی می کنیم که فشارهای چندجانبه‌ای وجود دارد و متأسفانه از سوی بچه‌های خودمان بسیار این موضوع ‌دیده می‌شود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و این‌ها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان می آورند!


او افزود: منتقدی در برنامه تلویزیونی وجود دارد که هر توهینی می‌کند و متأسفانه حذف‌شدنی هم نیست. این شخص باعث شد ارشاد روی فیلم ما حساس شود.


اسعدی درباره حذف صحنه‌هایی از فیلم به خاطر تهیه‌کننده بیان کرد: من از منیت و جایگاه خودم به خاطر تهیه‌کننده و شادی دل او خیلی پایین‌تر آمدم چون می‌دانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید و ریال به ریال آن را به‌سختی به دست آورد و هزینه کرد.


وی در خصوص نقش امین حیایی، گفت: برای امین حیایی، برعکس محمود جعفری آدم‌های بیشتری بود اما من می‌دانستم با حیایی درخشان می‌شود و این طور شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد کار می‌کنید سخت است با دیگر بازیگران کار کرد.



سهراب‌پور در خصوص کم‌رنگ بودن نقش جمشید هاشم‌پور در فیلم، بیان کرد: درباره هاشم‌پور بگویم که اسعدی موافق حضور هاشم‌پور در فیلم با این سکانس کم نبود ولی با نظر من اضافه شد. هاشم پور با حضورش در فیلم بر سر ما منت گذاشت و بشخصه و قطعاً مردم این بازیگر محبوب را بسیار دوست دارند و کم و زیاد بودن نقش برای آن‌ها مهم نیست.


این تهیه‌کننده ادامه داد: در مورد برخی لوکیشن‌ها هم بگویم که اسعدی آن‌ها را دوست نداشت و در اصل لوکیشن‌های ما جای دیگری بود اما مجبور شدیم بنا به شرایطی آن‌ها را عوض کنیم.



اسعدی: من از منیّت و جایگاه خودم به خاطر تهیه‌کننده پایین  آمدم چون می‌دانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید



اسعدی در خصوص لزوم استفاده از «مهدی» شخصیت دیده‌نشده فیلم، اظهار داشت: مهدی برادر دوقلوی رضای قصه بود که هفت سال در جبهه رفته بوده؛ دو جنگ کردند یکی جنگ صنعتی و دیگری جنگ در جبهه و هر دو به نفع خانواده و کشور پیش رفتند.


بر اساس این گزارش، داستان این فیلم در سال 1370 و در محله درخونگاه تهران می‌گذرد. امین حیایی در نقش «رضا میثاق» جوانی است که بعد از چند سال کار سخت و طاقت‌فرسا در ژاپن به ایران بازگشته تا آرزوهای خود را برای داشتن زندگی بهتر برای خود و خانواده‌اش عملی کند اما شرایط به گونه‌ای نیست که او انتظار دارد و.....



علاوه بر امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی نیا، محمود جعفری، جمشید هاشم‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، نادر فلاح و افشین سنگ‌چاپ نیز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.


انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته