انتخاب نام مناسب، چه تأثیری در موفقیت یک استارتآپ نوپا دارد
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نام و برندسازی مناسب برای کسبوکار یکی از عوامل موفقیت استارتآپها است. ایدهپردازان شاید تاکنون از خود سوال کردهاند که چگونه باید برای استارتآپ خود یک نام مناسب انتخاب کنند؟
انتخاب نام مناسب برای استارتآپ میتواند بخشی مهم از موفقیت آن را تضمین کند. نامی نامناسب که مشتریان بالقوه نتوانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند میتواند برای یک مجموعه نوپا مشکلساز شود. در ادامه نکاتی در رابطه با انتخاب نام مناسب برای استارتآپ تشریح شده است.
از انتخاب نامهایی که املای فارسی یا انگلیسیشان سخت است پرهیز شود. هیچکس نمیخواهد مشتریان بالقوه برای یافتن کسبوکارش در اینترنت دچار مشکل شوند. اگر میخواهید این مشکل برای کسبوکار به وجود نیاید، نام استارتآپ یا کسبوکار خود را طوری انتخاب کنید که یافتن آن در دنیای مجازی به واسطه یک املای سخت یا اشتباه عمدی، مشکل نباشد. تا حد امکان انتخاب خود را ساده انجام دهید.
نامی که کسبوکار شما را محدود کند انتخاب نکنید، انتخاب نامی که تنها به یک بخش خاص در یک حوزه اشاره کند ممکن است چندان معقول نباشد. شاید کسبوکار شما در آینده رشد کند و به حوزههای دیگری هم وارد شود. در آن صورت هزینههای مادی و معنوی تغییر برند و نام برای شما بیش از آنچه تصور میکنید خواهد بود.
برای مثال تصور کنید که «جف بزوس» (Jeff Bezos) به جای «آمازون» عنوانی مثل OnlineBooks را انتخاب میکرد. پس انتخاب نامهای محدودکننده کسبوکار را کنار معقول و منطقی بهنظر نمیرسد.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/