دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1398 - 06:45

استارت‌آپ‌ها به کمک فناوری‌های نوین به مقیاس پذیری مطلوبی می‌رسند

استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهایی هستند که رشد بالای خود را مرهون نرم افزار و فناوری می‌دانند.
کد خبر : 417674

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مقیاس پذیری از مهم‌ترین عوامل پیروزی و موفقیت یک استارت‌آپ به‌شمار می‌رود. نرم‌افزار ، وب، موبایل و به‌طور کلی تکنولوژی‌های جدید خیلی می‌توانند به مقیاس پذیری کسب‌وکار کمک کنند. زیرا یک سایت می‌تواند در ماه اول  به 10 نفر سرویس دهد، همان سایت با سرورهای قوی‌تر (که قیمت ناچیزی دارند) می‌تواند ماه بعد همان سرویس را به 10 میلیون نفر عرضه کند.


استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهایی هستند که رشد بالایی دارند و معمولاً از طریق نرم افزار و فناوری می‌خواهند به مقیاس پذیری برسند.


توضیح پیچیده‌تر اینکه حال شاید ایده‌پردازان با خود بگویند که چه خوب، اگر می‌شود سرویس با ارزشی ارائه کرد که با هزینه‌های ناچیز میلیون‌ها کاربر داشته باشد و در شبانه روز و بدون وقفه سرویس ارائه کند، چرا همگان به‌دنبال راه‌اندازی استارتاپ نمی‌روند.


پاسخ این است که چون در حال حاضر هیچ فرمول ثابتی برای راه‌اندازی و رشد یک سرویس استارت‌آپی وجود ندارد. هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که اگر فلان کار را شروع کنید و کیفیت محصولتان خوب باشد، بی شک در ظرف 3 یا 4 سال می‌توانید مثل زاکربرگ دنیا را بگیرید و میلیادر شوید.


ایده‌های استارت‌آپی باید پخته و مبتنی بر نیازهای جامعه و سناریوهای متنوع بازار طراحی شوند و پیش از راه‌اندازی در اسکوپ های کوچک مورد آزمایش قرار بگیرند.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته