5 هزار و 400 ساعت برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیران قزوینی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قزوین، مرتضی موسیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین صبح امروز در همایش ملی آسیبشناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی که به همت سازمان مدیریت و برنامهریزی استان قزوین و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: امیدواریم این همایش منشا تحولات بهتری برای تحقق اهداف سازمانها و تحقق استراتژی سازمانها باشد و با توجه بیشتر به آموزش که یک ضرورت انکارناپذیر است بتوانیم در ارتقای بهرهوری و تحقق اهداف سازمانها نقش ایفا کنیم.
وی افزود: در استان قزوین با تلاشهایی که داشتهایم در حوزه آموزش، حدود 5 هزار و 400 ساعت برای هزار و 400 مدیر در سطوح مختلف برنامهریزی آموزش داشتهایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: حدود 20 سال پیش آماری از ژاپن میخواندم که به طور متوسط همه کارکنان و مدیر در این کشور هفتهای سه ساعت آموزش دارند؛ اما در کشور ما این عدد در سال فقط سه ساعت است.
موسیخانی افزود: توجه جدی به آموزش در تمام سطوح در دنیایی که در حال تغییر است و تکنولوژیهایی که در سازمانهای امروز به کار گرفته میشود یک ضرورت است و باید توجه بیشتری به آموزش و سرمایههای انسانی داشته باشیم و بیشتر به آن بها بدهیم و برای حفظ و نگهداری آن تلاش بیشتری انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه انسانی باید به نهادهای آموزشی که به روز هستند توجه بیشتری داشته باشیم؛ شاید آموزش را خیلی هم نمیشود خصوصی کرد و در حوزه منافع شخصی برد، باید بیشتر مراجع آکادمیک و دانشگاهها مرجع و مأخذ آموزش در کشور باشند و فکر میکنم یکی از تنگناهایی که وجود دارد در این حوزه است و دانشگاهها همکاری تنگاتنگ و یا وظیفهی آموزش برای دستگاههای اجرایی را باید به عهده بگیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ارتباط خوبی در دوره جدید کاری سازمان مدیریت و برنامهریزی با دانشگاهها شکل گرفته که باید از دکتر نوبخت در این حوزه تشکر و قدردانی کنم.
موسیخانی افزود: تحقق استراتژی در سازمانها منوط به این است که استراتژیهای حوزههای مختلف با استراتژی کلی آن سازمان تطابق داشته باشد که با عنوان یکپارچه سازی عمودی و افقی از آن یاد میشود.
وی یادآور شد: مسئله بعدی محتوای آموزشی است که در کشور فنلاند به عنوان پیشگام در این عرصه، حتی در مدارس هم متحول شده و برنامههای آموزش و کلاسی دچار تغییر شده است؛ بنابراین ضرورت پرداختن به محتوای آموزشی یک مسئله جدی است که آن هم وظیفه دانشگاهها است.
انتهای پیام/4117/4062/
انتهای پیام/