دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 06:45

کارآفرینان چگونه فرضیه‌های خود را در قالب مدل‌های کسب‌وکار خلاصه می‌کنند

کارآفرینان چگونه فرضیه‌های خود را در قالب مدل‌های کسب‌وکار و تجاری‌سازی خلاصه می‌کنند.
کد خبر : 415857

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، خلق یک ایده کاری چندان سخت نیست، اما اجرایی کردن آن ایده، چالشی بزرگ است. اگر می‌خواهید که یک کار جدید را آغاز کنید،‌ باید به این دقت کنید که ایده آغازین شما بسیار مهم است.  


به جای صرف ماه‌ها برنامه‌ریزی و تحقیق، کارآفرینان می‌پذیرند هر آنچه که در روز اول دارند یک سری از فرضیات تست نشده است، به بیان ساده‌تر حدس‌های خوب. پس به جای نوشتن طرح کسب‌وکاری پیچیده، بنیان‌گذاران فرضیات خود را در چارچوبی که  «بوم مدل کسب‌وکار» نامیده می‌شود خلاصه می‌کنند. اساساً بوم مدل کسب‌وکار دیاگرامی است که نشان می‌دهد یک شرکت چگونه برای خود و مشتریانش ارزش ایجاد می‌کند.


استارتاپ‌های ناب از رویکرد «از ساختمان بیرون بزنید» که مشتری‌سازی خوانده می‌شود استفاده می‌کنند. صاحبان کسب‌وکار باید فرضیه‌های خود را تست کنند. آن‌ها باید بیرون رفته و از کاربران، خریداران و شرکای تجاری احتمالی درباره همه‌ی اجزای مدل‌کسب‌وکار خود بازخورد می‌گیرند، ویژگی‌های محصول، قیمت‌گذاری، کانال‌های توزیع، و استراتژی‌های مقرون به صرفه جلب مشتری از جمله تحقیقات لازمه یک استارت‌آپ است.


تاکید اصلی مشاوران کسب‌وکار برای شرکت‌ها بر روی چالاکی و سرعت است؛امروزه شرکت‌های پویا به‌ سرعت کمینه محصولات پذیرفتنی خود را آماده می‌کنند و بلافاصله بازخورد مشتریان را می‌گیرند. سپس با استفاده از داده‌های مشتریان برای بازبینی مفروضات خود، شروع می‌کنند به بازگشت دوباره، تست‌کردن محصول ارائه شده بازطراحی شده و ایجاد اصلاحات بیشتر (تکرارها) یا ایجاد تغییرات بنیادین (چرخش‌ها) روی ایده‌هایی که کار نمی‌کنند.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته